Gå til innhold

Problemer med bluetooth (i-drive)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2005 BMW 120d med I-drive og Business navigasjon/audio.

Idag fikk jeg et merkelig problem... lyden på radioen og aux inngangen muter med ca. 20 sekunders mellomrom (varer i 4-5 sekunder). Problemet er ikek bare med lyd, det ser ut som hele I-drive systemet fryser i de samme periodene, da kan man ikke trykke på noen knapper eller åpne noen menyer.

Så jeg begynte å se litt i I-drive og jeg tror problemet har med Bluetooth å gjøre. Min telefon får ikke connection med bilen og jeg kan ikke verken deaktivere eller aktivere Bluetooth i I-drive menyen.

Det rare er at Bluetooth ikke er aktivt (siden min telefon ikke finner bilen), men det står i menyen at det er aktivt... MEN det kryss som skal være i boksen til venstre er borte... så menyen i I-drive motsier seg selv, altså krysset i boksen er borte men det står samtidig at Bluetooth er aktivt...

Jeg har lagt ved et bilde av akkurat dette...

Hvis jeg prøver å klikke når jeg ser dette i menyen for å deaktivere/aktivere så skjer ingenting.

For meg virker det som om bluetooth modulen har låst seg eller kanskje sluttet å virke og at det kanskje er i-drive systemet som resetter seg e.l hvert 20 sekund og det er det som gjør at ting slutter å virke.

Så det jeg lurer på er om det er noen måte jeg kan resette hele radio/navi/bluetooth/i-drive systemet på?

Evt. hvis det er bluetooth modulen som er defekt vil man se det i en feilkode?

Er bluetooth modulen frittstående og lett/billig å skifte eller er den en del av noe annet så det blir dyyyrt?

Og kan man isåfall kode vekk bluetooth på bilen og på den måten slippe frysingen hvert 20 sekund (og bare leve uten bluetooth)?

Mange spørsmål dette, men setter pris på alle tanker og ideer...

MVH

w77x8ocos1qr9bubw7wy.jpg

Skrevet

Jeg også mistet kontakten med telefonen. Jeg resatte telefonen og alt OK (etter at jeg klagde på feil på ny bil).

Skrevet

Har ikke du misforstått menyen litt nå?

Det står Bluetooth communication active, så må du krysse på den for at den skal bli aktiv.

Den er ikke aktiv hele tiden bare pga det står det i menyen. Må være ett kryss i ruten forran der også?!

Skrevet

Men hvis telefonen ikke sender signaler, hjelper det ikke om systemet i bilen er aktiv. Menyen i bilen sier tydelig ifra om systemet er ativt.

• 2 years later...
Skrevet

Jeg har samme problemet på min 2006 520d e61.

Fant du noen løsning på dette problemet ?

Jeg har en 2005 BMW 120d med I-drive og Business navigasjon/audio.
Idag fikk jeg et merkelig problem... lyden på radioen og aux inngangen muter med ca. 20 sekunders mellomrom (varer i 4-5 sekunder). Problemet er ikek bare med lyd, det ser ut som hele I-drive systemet fryser i de samme periodene, da kan man ikke trykke på noen knapper eller åpne noen menyer.

Så jeg begynte å se litt i I-drive og jeg tror problemet har med Bluetooth å gjøre. Min telefon får ikke connection med bilen og jeg kan ikke verken deaktivere eller aktivere Bluetooth i I-drive menyen.
Det rare er at Bluetooth ikke er aktivt (siden min telefon ikke finner bilen), men det står i menyen at det er aktivt... MEN det kryss som skal være i boksen til venstre er borte... så menyen i I-drive motsier seg selv, altså krysset i boksen er borte men det står samtidig at Bluetooth er aktivt...

Jeg har lagt ved et bilde av akkurat dette...
Hvis jeg prøver å klikke når jeg ser dette i menyen for å deaktivere/aktivere så skjer ingenting.

For meg virker det som om bluetooth modulen har låst seg eller kanskje sluttet å virke og at det kanskje er i-drive systemet som resetter seg e.l hvert 20 sekund og det er det som gjør at ting slutter å virke.
Så det jeg lurer på er om det er noen måte jeg kan resette hele radio/navi/bluetooth/i-drive systemet på?

Evt. hvis det er bluetooth modulen som er defekt vil man se det i en feilkode?

Er bluetooth modulen frittstående og lett/billig å skifte eller er den en del av noe annet så det blir dyyyrt?
Og kan man isåfall kode vekk bluetooth på bilen og på den måten slippe frysingen hvert 20 sekund (og bare leve uten bluetooth)?

Mange spørsmål dette, men setter pris på alle tanker og ideer...

MVH

w77x8ocos1qr9bubw7wy.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...