karl92 Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Hei! Jeg har en e39 som plutselig oppførte seg rart i dag. Tidlig på dagen rygget jeg bilen et par meter bak slik vannslangen kunne nå rundt hele bilen siden jeg skulle vaske den og deretter polere den. Når jeg var ferdig med vask og polering startet bilen bare plutselig ikke, startmotor og alt gikk men ingen antydning til tenning. Etter en stund ringte vi Viking, når de kom startet den selvsagt men da hadde vi allerede holdt på en time. Dette har aldri skjedd før, jeg har aldri hatt noen startproblemer. Noen som har peilling på hva det kan være? Kom ingenting opp på diagnose som ble tatt for 2 måneder siden... Jeg tenkte jeg skulle sjekke tennpluggene og jeg kommer til det, men de sitter så syyykt fast så de rikker seg rett og slett ikke
oleo Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Dette står det om i et utall tråder her inne. E39 har en tendens til å oppføre seg slik hvis du starter den og stopper igjen med en gang. Har vist noe å gjøre med at den "drukner". Normalt kan du da kinne med gassen i bunn en stund, så skal den normalt starte.
Jevnakers Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Prøv med gassen helt inn når du starter for å få inn mest mulig luft, hvis det ikke funker så bør du få tatt en ny diagnose test. Mulig lamdasonden. Men kan godt være at den bare har druknet litt.
askira Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Det er nok for fet blanding ja, må la den gå i allefall 5 - 10 min eller kjøre en kort tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå