Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. har en e30 med s38 i.. den driver og kutter på 5500-6000 rpm..

noen som har noe gode forslag ? har hørt at det kan vere plugg kabler som gjør det.. men er litt dyrt og kjøpe kabler til 4k bare for og teste :P

noen som har vert borti det før ?

Skrevet

Fint med mer info, er det en b36 eller b38 ? ;)

Ser du skriver pluggkabler, men dette er ett noe løst begrep som også brukes

om tilførselen fra DME til individuelle coiler (b38) såvell som konvensjonelle

"pluggledninger" fra coil via fordeler og ut til plugger (b36) og sier ikke noe om

hvilken motor du har.

Edit: Ja, ser nå det står e30 336 i signaturen hans :)

Skrevet

hvis du trur det er plugg ledningene, kan du prøve å ta målings intrument, ta ut plugg lendingene kjøre + inn i plugglednings hode å - til gods. prøv å sett fast + inni der ellr kil den fast på en måte, å kinn bilen, måling istrumentet skal fly til værs å gjør den ikke det så kan det være de ;)

Skrevet

Ser ikke hvordan pluggledningene har noe med dette. Pluggledningene

slår ikke plutselig inn ved 5500-6000rpm å kutter motoren på alle 6 sylindre.

Coilen kan selvfølgelig være en årsak da den leverer til alle 6 sylindre eller

rotor/fordeler.

I fatterns e32 750i var hele tenningsanlegget fryktelig dårlig med dårlig kontakt,

råttne kabler osv. Men motoren kuttet ikke på noe vis annet enn litt fusking.

Har du prøvd mer enkle triks som å koble fra lmm ? Om det ikke skjer noe

som helst da er motor allerede i nødmodus.

Evt har du tilgang på diagnose i nærheten ?

Skrevet

fartsignalet er kobla ja ;)

har bare hørt av en kompis med det pluggkabel greiene.. jeg veit ikke.. har ikke prøvd og kjøre uten lmm.

har du en dyse rekke og låne meg a thorbjørn ? ;)

Skrevet

har prøvd noen andre plugg kabler.. ble ikke noe fotskjell..

men vis den ikke er helt gjennom varm kutta den ikke.. prøvde og ruse den opp en gang når vannen hadde blitt 90 grader.. da gikk den til 7250.. men så lot jeg den stå 5-10 min til på tomgang og prøvde og dra ut 2 og 3 gir.. da ble det bare 5500 rpm.. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...