Stian Børresen Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Har noen et par gode tips når dette skal gjøres? Jeg har ikke spesial utstyret som skal være i bruk når dette gjøres men har fått høre av en på GS at det ikke trengs om man bruker noe tilsvarende hjemmelagde verktøy. Motoren har dårlig reim og registret står ikke rett, det er nok en tann eller tre feil så tenkte å bytte dette. Men dette med referansepunkt mtp montering av slikt er det dårlig med på disse motorene har jeg fått med meg. Det er en nede på tannhjulet på veiva, men ingenting på kammen? Noen som har bilder av hvordan et riktig oppsatt register er mtp markeringer? Så jeg har referanse å gå på Driver å bygger en m40b18 med Mosselman turbo kit, men når jeg prøver å starte den så får jeg ikke gnist. Har prøvd/byttet: -Hjerne -Coil -Fordeler -Rotor -Plugger -Veivføler Har dobbelt opp av alt dette og jeg vet at alt fra den ene motoren fungerer. Så da gjennstår registeret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Tanna står neppe feil...da er det bare såvidt du hadde holdt motoren igang. 1 tann feil på M40 er ofte synonymt med minst 4 bøyde ventiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2011 Har sjekket og ingenting tar i (ventil/stempel), så hva er det da som gjør dette?:S Hvorfor får jeg ikke gnist da? Hva er det som gir gnist på disse motorene? Veivsensor,rotor/fordeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spaix Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 har en hel regreim som du kan kjøpe av meg er helt ny i eske å alt. å har en m40 b18 delemotor, så si ifra om du trenger deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Stian. Du må av med toppdeksel så ser du en 4kant på kam. den skal stå plant med toppen. når du har veiva på sin tenningspunkt så skal sylinder nr 1 og 4 var på topp og kammen på sylinder nr1 skal veksel. Har du sjekket om coil får impuls signal fra giveren? Kommer det 12v til coil når tenning er på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Den firkanten som er sånn ca i området rundt sylinder 1 ? Sylinder 1 og 4 er på topp når tenningsmerket på triggerhjulet går mot pilen i blokka så den er grei. Syns bare det er rart at jeg ikke får gnist i det hele tatt. Nå skal det sies at motoren her nettopp har kommet i bilen og at alt er koblet opp sånn det skal. Har ikke målt strøm til coil, så dette skal jeg gjøre. Hva om det ikke er strøm der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå