Gå til innhold

LMM defekt? E39 - 520iAT 2000mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig i dag gikk bilen over i nødmodus, på alle plan.. alt av varsellamper lyste opp.

AST, Girkasse osv osv... og så gikk den som ei gammel ku.

Jeg kjørte inn til siden og stoppet motoren... startet den på nytt, men den gikk akkurat like dårlig.

På tomgang gikk den normalt, men så fort jeg prøvde å gi gass så gikk den liksom kun på 4 sylindre og harket voldsomt... ville ikke over 2500rpm. Og alle varsellys lyste fremdeles.

Jeg nappet ut LMM og da fungerte alt normalt igjen.. bortsett fra at den var noe dauere.

Den siste tiden har jeg liksom senset at den har virket litt mer bedagelig... som selvsagt kan tyde på LMM... sett i etterkant nå når jeg nå fikk dette slengt i fleisen.

Det er bare det at jeg byttet ny LMM for nøyaktig ett år siden... men er det "normalt" at den kan ryke igjen så snart? Eventuellt, kan det være andre årsaker til feilsymptomet? Sånn som dårlig veivhusventilasjon, sprekker i innsugsbelg e.l? (Jeg har bestillt ny veivhusvent da det nesten garantert er leeeenge siden den er byttet)

Har lest at noen har renset LMM!? Hvordan gjøres det?

Skrevet

Ingen som har noe gulltips å komme med før jeg tar på meg arbeidshanskene? :)

Skrevet

Hehe.. det var dårlig med respons gitt :)

Jeg testet litt i dag, men nå er den selvsagt i orden igjen.

Jeg er veldig i tvil om det er LMM eller om det er noe annet som tuller for meg.

Får kjøre meg en tur med LMM innplugget og se om det dukker opp på nytt.

Skrevet
Hva med lambdasonden da?

Han på EU kontrollen i forrige uke sa at Lambda viste helt normale verdier...

Nå har jeg kjørt noen mil i kveld, med LMM tilkoplet, og ingen feil eller symptomer dukket opp.

Kan den bare ha hatt litt "hikke"?

Før den tullet i går så hadde den stått å gått på tomgang i ca. 15min.... i solsteiken. Kan dette ha noe å si tro? Hadde kjørt ca. 3km da den slo seg vrang.

Skrevet
Kan jo være at dwen kjøler dårlig da.. Men det er ikke så lett å gjette seg frem til. :)

Nei... var derfor jeg lurte litt på veivhusvent... i kombinasjon med veldig varm motor.

Skrevet

Jeg byttet luftfilteret i dag og da var bedageligheten borte med en gang... oppførselen ble mer seriøs.

X'er fingrene for at dette var hva som skulle til :) Og når jeg nå bare får varene fra koed.no så jeg får byttet veivhusventilasjonen så satser jeg på at jeg kan kjøre uten å ha ørene finjustert for enhver smålyd :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...