Kobar Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Automatkassen som står i en 530ia v8 93mod har hengt seg opp i economic program. jeg får ikke skiftet til sport eller vinterprogram. Men ellers fungerer giret som vanlig. Noen som har idèer om hva jeg kan begynne med?
Olelink Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 S er vel ikke sport, det står for Standard. Feil. Det står for Sport. Iallefall på e32, e34 og e36. E - Economy M, W eller * (snøkrystall) - Manual/Winter S - Sport
Olelink Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 No problem Knipset rett ut fra den orginale instruksjonsboka til min egen e34. Vel å merke i lyset fra coupelyset i bilen nå for 5min siden med mobil så det er noe uskarpt. Men det levner liten tvil om at det er economy, sport og manuell det står. Om dette ikke er bra nok kan boken scannes i morgen
Dolk Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Vel, de gamle automatkassene der har nå ikke noe sportslig over seg, så jeg tror dem har skrevet feil!
Olelink Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Hva i all verdan har det med saken å gjøre Jo, den gang de ble lagd var de sportslige. Men så er det tross alt 20-25år siden. Og det kan man ikke sammenligne med dagens teknologiske løsninger. Ikke har det noe som helst med selve girkassa å gjøre heller, den velgerknappen forandrer ikke kassa på noe som helst slags vis. Den forandrer bare hvilke parametre ASG hjernen skifter gir etter. Programmet Sport gjør ikke kassa mer sporty, i grove trekk velger bare hjernen å holde igjen lengre på oppskift samt gire ned hurtigere ved pådrag. Har selv kjørt mye med disse kassene og selv eid bil med dem. Og sålenge de er godt holdt er de mer sporty enn de fleste andre kasser fra samme tid. Gjør oss en tjeneste å gjør litt research neste gang før du skriver. Tilbake til trådstarter, ville begynt med bryteren, disse er kjent for å slites fort ut. Det enkleste er om noen du kjenner har en e34 med automatkasse som du kan låne bryter fra. Men det lar seg såklart også gjøre å teste bryteren med ett multimeter.
Kobar Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Takker for svar Er bryterne like i alle e34 automat? kjenner en som har en 525ia
Kobar Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Vel, de gamle automatkassene der har nå ikke noe sportslig over seg, så jeg tror dem har skrevet feil! Sier han som har Lada samara 1,3 som oppgitt kjøretøy
Olelink Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Nei det ser ut som det er noe selektivt på delenr hvertfall, den dukker opp på mange modeller men på de fleste som en blank side (mao skal ikke brukes på de modellene). Men det kan være så enkelt som om de bytter mellom å kalle vinterprogrammet (M)anual eller (W)inter med symbolet * Siden det er en enkel sak å ta ut bryteren tror jeg det er enklest å sammenligne de to og evt prøve bryteren fra 525´n om den er lik. Anyway er delenr på din bryter : 61318350352 Om bilen din er produsert etter 09/93 har den delenr: 61318359513 og denne bryteren er det kun e34 v8 530/540 og e32 v12 750 som bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå