e34bmw535i Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Har bytta føleren i bakakselen og det funka ikke, noen andre tips til hva feilen kan være? Takker for svar! Og tilfeldig noen som har speedometer til en bmw 535i 88 mod?
hermanoo90 Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Når et speedometer går er det enten føleren ved dif/bakaksel. Brud i selve ledningen, eller sikring til speedoen. Det kan også være batteriene inni speedometeret som har sprukket opp og latt syre renne og irra. Eller så er dem helt flate. Det som jeg kommer på lykke til!
Olelink Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Det er ingen egen sikkring som kun går til til speedometermålesløyfa og/eller speedometerviseren, da ville innstrumentet hatt flere funksjons mangler da det bare har felles sikkringer for hele innstrumentet, så det kan utelukkes.
hermanoo90 Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 ah, da har jeg lært noe nytt i dag, takk mister! =)
e34bmw535i Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 En viktig ting jeg kanskje har glemt å si er at bare km/t ikke funker! Turteller osv funker, sorry for det...
hermanoo90 Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 mine batterier var kaputt, og da var det samme problem at km ikke funka, men resten funka. bytta hele speedoen jeg, kjøpte en brukt og bytta km greia, sånn at jeg beholdt riktig km stand
e34bmw535i Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 men hadde det funka om du bare hadde bytta batterier?
Olelink Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Det er ikke batterier i form av knappebatterier e.l. som man bare bytter i en fei. Det er kondensatorbatterier som er loddet fast i printplaten, så man trenger loddeutstyr samt nye kondensatorer.
e34bmw535i Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 like greit å kjøpe brukt speedometer da eller?
hermanoo90 Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Det gjorde jeg Ville nok satsa på det. Men prøv først å få lånt et hvis det er en mulighet for deg, bare for å eliminere bort alle andre mulige feil =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå