Vest Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Lurer på hva automatkassen til en 735, 1989 mod "heter"? Er på utkikk etter en som passer til denne type bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 4HP22 Delenr 24001218170. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vest Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 Tusen takk for svar:) så lurer jeg på hvor omfattende det er å skifte fra automatkasse til manuel? er det bare til å bytte konsollen i bilen eller er det myyye mer som må forandres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Du må bytte den delen av konsollen som er rundt girskiftmekanismen ja, men det er en enkel jobb, den må da erstattes med girskiftmekanisme som hører med den kassa du skal sette inn. Du må i tillegg bytte pedalsett samt montere hovedsylinder og slavesylinder til clutch. Du trenger ny mellomaksling og diff med annen utveksling (ellers blir utvekslingen i de fleste tillfeller svært lav). Du trenger også clutch samt at du må laske ett signal inn på DME som vanligvis indikerer at bilen står i P eller N for at DME skal tillate at bilen startes. Det er nok mer småtteri også men dette er hva jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vest Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 takker for svar. Det virker som en virkelig omfattende jobb hehe, tror jeg holder meg med automatkassa . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå