Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette.

på vei til jobb i dag så stoppet bare bilen. Motorkraften ble borte og bilen bare trillet sakte til den stoppet opp. Prøvde å starte igjen, men det funka dårlig. Fikk vel kun tenning en gang etter stoppen å da var gangen veldig ujevn og turtallet gikk knapt nok opp. Siden var det ikke liv i det hele tatt.

ABS lampe lyser, det har den gjort en stund, kan det ha noe med saken å gjøre?

Skrevet

Hvis pumpe er ok så er det jo flere ting som kan gi samme symptom...

LMM (enkelt å teste ved å nappe ut pluggen)

Veivsensor

Kamsensor

Spenning til Coilene

En diagnose vil forhåpentligvis gi deg en ledetråd. :)

Skrevet
det er nok bensin pumpa som har tatt kvelden. hadde akkurat samme på min,bare 40 mil nede i sverige med hest på henger på motorveien :shock:

Urk... :(

Skrevet
bensinpumpe kommer ikke opp på diagnose. hadde det vært lmm hadde bilen gått i nødprog. samme med kam og veiv sensor.

Det var defor jeg skrev "Hvis ikke bensinpumpe..." :)

Hverken LMM, Kam- eller Veivsensor trenger å generere nødprogram.

Selv har jeg vært ute for defekt LMM som kun gav død bil og det samme med veivsensoren... den bare stoppet...

Skrevet

Sjekk også dynamoen.Byttet dynamo og et batteri på en kundebil rundt 2 uker tilbake.Dette er da en e39 528ia 2000 mod.

Stoppet også helt automatisk,gikk rett i nødprogram.Og stoppet når batteri spenningen tok slutt.

Skrevet

Hadde 100% samme senarioet her i vår. kjørte stoppet pluttselig startet ingen liv =( sjekket alt men fant ut at batteriet var tomt og at dynamoen ikke ladet. Fikk et verksted til og sjekke dynamoen de fiksa litt på den byttet noen børster og slikt så funka alt. PS byttet også batteriet nå i seinere tid da det også begynte og bli dårlig nå lader dynamoen fint og batteriet holder lenge =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...