Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Jeg har en E30 Med 325 motor, og den fusker ved regn. (at de blir vått i motorromet)

Når det er sol er den helt fin, turtella går til over 6000 O/min. og motorn maler fint. Men hvis jeg vasker bilen og sprøyter inn i grillen osv, eller at det har regna og jeg har kjørt i regnet, så fusker den....

Det jeg har fått anbefalt er å: ta bilen en solskinssdag og kjøre en runde for å påse at den ikke fusker, deretter å ta en spray og spraye en og en del i motorromet med vann, med en kjøretur i mellom hver del jeg sprayer for å finne ut av hvilken del i motorromet som ikke liker å få vann på seg.

Har dere noen tips? Hvilke deler bør jeg spraye utenom: plugger, pluggkabler, fordeler, coil, batteri, LMM og jordingspunkter.

Hvis dere har vært borti lignende eller har noen tips, så hyl ut.

Jeg har googlet dette problemet og viser seg at mange har vært borti at bilen fusker ved regn, og som oftest har det vært et elektisk problem.

Takker for alle fine svar på forhånd :)

Skrevet

Jeg leste alle nå, og det ga meg bare flere ting som kan være gærent, blant annet sjekke LMM, lambdasonde hvis det er det på min motor, og at toppdekselpakningen kan være dårlig at den slipper inn vann, men nå er det ingen som veit hva som er gærent enda, så gjenstår å se, men takk for linken :)!

Skrevet
Jeg leste alle nå, og det ga meg bare flere ting som kan være gærent, blant annet sjekke LMM, lambdasonde hvis det er det på min motor, og at toppdekselpakningen kan være dårlig at den slipper inn vann, men nå er det ingen som veit hva som er gærent enda, så gjenstår å se, men takk for linken :)!

Hvis plugger/ledninger er tørre kan du se bort fra toppdekselpakning, lamdasonde er det ikke sikkert du har (etter ca. 1988. kommer an på om du har katalysator).

Lamdasonde tror jeg heller ikke påvirker turtallet i vesentlig grad.

LMM din mener jeg kan ha innvirkning på turtallet. I allefall b20`en til sønnen.

Ettersom det er skiftet en del deler hos deg kan dette ha noe å si for det finnes flere lmm`er til denne typen motor.

LMM må også stemme overens med styringen din(hjernen)

Kanskje du får låne deg en lmm å prøve.

Skrevet

men med tanke på at det kun skjer ved regn, er det slik at hvis det er feil LMM i forhold til hjerne bare ikke funker ved regn? det høres ikke logisk ut.

tror jeg skal åpne lmm og sjekke at den er hel og fin, men hvis LMM generelt får vann i seg, vil den da fuske?

Skrevet

no problemo, jeg kjørte bilen istad, den revva til 6,5 K uten problem skal spraye vann på en og en del etterpå og kjøre for hver del som blir spraya , håper jeg kan finne syndebukken da! kommer update etterpå med hva som ble funnet og eller ikke funnet =)

Skrevet

Nå har jeg sprayet og sprayet på hver del jeg kom borti, men den vil bare ikke fuske! ARG!!!! Når jeg vil den skal fuske, så fusker den ikke, og når jeg vil den skal funke, fusker den. begynner å bli irritert!!!!

Hjelp! Hva kan det være?

Skrevet

Du sier den ikke tåler å bli spylt vann inn ved radiatoren når du vasker.

Hva med å åpne panseret og spyle og se hvor vannet treffer og om det skjer noe.

Som jeg skrev over her så ville jeg sjekket fordeleren... ikke uvanlig!

Skrevet

#-o jeg badet motorromet med vann fra hageslangen, og den ville bare IKKE fuske. Det viser seg at den bare fusker når den vil fuske... #-o

Den har fusket i regnvær, og en gang etter en bilvask, der det ble vasket overalt, og inn i grillen slik at det kom inn i motorrom.

Finner ikke ut hva som er gærent altså..

hater periodiske feil!

Nå som jeg ikke kan med vilje få den til å fuske, blir det enda vanskeligere å teste ut nye deler...

Skrevet

Men kanskje den bare reagerer når det er fuktig i lufta? Når det regner så er det vell fuktig i lufta?, men rekker kanskje ikke å bli så fuktig hvis du spruter vann? Ikke spørr meg :P Hørtes litt rart ut :S Du skal vell ikke bare sjekke sikringsboksen å?:) Eller har du sjekket alt ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...