Gå til innhold

Instrumenter lever sitt eget liv, 520 E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med min 520 E34. Instrumentene levere sitt eget liv. Bensinmåleren virker ikke, turtelleren virker noen ganger, enkelte ganger ikke når bilen står stille, enkelte ganger virker den ikke i det hele tatt. Forbruksmåleren bruker også å tulle. Så må være noe feil med hele instrumentgreia. Speedometeret ser ut til å fungere bra.

Skrevet

Tja, vet jo ikke om det faktisk er selve instrumentene det er noe galt med, eller om det er noe annet. Men takk likevel.

Skrevet

Kjent problem med alle e34 instrument dette desverre, alle modeller fra 518

til m5 ryker før eller senere ut for dette. Har selv byttet to ganger nå pga

denne feilen.

Finnes diy guider på nett om du er dreven innen elektronikk, må ha utstyr

til å lodde samt kunne feilsøke med multimeter.

Om ikke er eneste utvei å kjøpe ett nytt/brukt innstrument.

Skrevet

Aha, takk skal du ha! Spørs om jeg skaffer meg et annet et da, så får jeg i hvertfall sjekket det.

Bilen er originalt en M20B20, men det ble byttet motor av forrige eier til M50B20, vet ikke om det kan komme noen kompikasjoner vedrørende det.

Er det forskjell på instrumente på M20 og M50?

Skrevet

Virker som det er forskjell. Hvordan kan jeg sjekke hvilket ledningsnett det er i bilen min? Om det er ledningnett fra M20 eller M50, må vel vite dette for å få byttet til rett instrument.

Skrevet

Tja, virket jo ganske greit. Men er jo litt styr å begynne å lodde på nye kondensatorer da. Får se hva jeg gjør.

Noen som vet hvor jeg kan skaffe rette kondensatorer og pærer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...