Mogens Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Hei! Starter en ny tråd, da tingene har utartet seg litt anderledes Jeg har byttet coil, stift, pluggkabler/coilkabel, fordelerlokk. Jeg fikk da startet etter dette, men den går fortsatt ujevnt. Har renset forgassere (Solex 44 phn-3) Jeg har nå funnet ut at det gnistrer meget ujevnt på tennpluggene. Uansett hvilken kabel jeg demonterer, er det ingen forandring i gangen på motor. Sjekket gnisten på en og en plugg mens motor var i gang, og så at det var meget ujevn gnist på samtlige. Det var opphold på noen sek. på hver eneste cylinder. Jeg har bestillt rotor og kondensator. Er dette typiske symptomer hvis noe av dette er gåent? de nye stiftene er ikke blitt blå, men har fått et grått belegg. Noen som har en ide På forhånd takk
takaasen Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 har hat flere gamle biler som har sveve feil/røft. ofte korodering på rotor. prøv å puss med sandpapir på tuppen av rotoren.
Aroid Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 montert kablene rett? Du har vell ikke skiftet fordeler også? fra en m10 1,8? eller er alt orginalt?
Mogens Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 montert kablene rett?Du har vell ikke skiftet fordeler også? fra en m10 1,8? eller er alt orginalt? Hei! Ja, kabler er montert riktig, og fordeler og alt annet er originalt. Den går jo plutselig rent innimellom, av en eller annen grunn.. Begynner å bli litt av et mysterie for meg dette her
Aroid Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 hvordan er gnisten da? blå eller rød? er det manuel sjåk eller automatisk? Vist du har alle pluggene ute og dem står i pluggledningene og i jord sett tenning på, så roterer du motoren rundt så kan du se om den tenner på alle riktig etter rekkefølge. skal ha 1-3-4-2 Er kubbeaksling på fordeleren likt på alle toppene?
Mogens Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 hvordan er gnisten da? blå eller rød?er det manuel sjåk eller automatisk? Vist du har alle pluggene ute og dem står i pluggledningene og i jord sett tenning på, så roterer du motoren rundt så kan du se om den tenner på alle riktig etter rekkefølge. skal ha 1-3-4-2 Er kubbeaksling på fordeleren likt på alle toppene? Hei, og takker for svar igjen Alt ovenstående er sjekket, og er nå som det skal være Jeg tok en prøvetur i går, og da gikk båten normalt i noen minutter. Deretter begynte den å putre igjen. Nå heller jeg til å tro det er noe med bensintilførselen. Jeg har pakket om forgassere, samt byttet det ene bensinfilteret fra før. Når putringen begynner og jeg pumper gassen, så går den plutselig normalt noen sekunder. Pumper jeg gassen og gir fullt pådrag, går den helt normalt. Når jeg så slakker av igjen til rundt 2000rpm, begynner putringen igjen frem til jeg pumper gassen. Så hvis jeg ligger på lavt turtall og pumper hele tiden, går den rimelig "jevnt" Jeg får vel skru opp det andre bensinfilteret, samt sjekke bensinpumpen, for dette er vel typiske tegn på at den ikke får nok bensin? Virker som om jeg har vært uheldig og fått flere feil på en gang Det har jo uten tvil også vært noe med det elektriske, da jeg fikk full stans før jeg fikk byttet coil osv.
Aroid Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Har du elektrisk fødepumpe eller er det mekanisk bensin pumpe? Vist du har mekanisk så må du sjekk om du har rette trykk på lav turtall. det kan var forgasser problem også. vist du lett bilen fusk i 2min er noen pluggene våte da?
Mogens Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Har du elektrisk fødepumpe eller er det mekanisk bensin pumpe?Vist du har mekanisk så må du sjekk om du har rette trykk på lav turtall. det kan var forgasser problem også. vist du lett bilen fusk i 2min er noen pluggene våte da? Hei igjen Det sitter mekanisk pumpe på den, og lurer litt på støtstanga. Tenkte å få kjøpt en trykkmåler i morra. Forgasserne var i utgangspunktet bra, men har nå gått over de for sikkerhetsskyld. Pakket om og renset alt av dyser. Gått over akselerasjonspumpene, og alt er i orden der. Ingen av pluggene er våte, noe de ble før jeg byttet det elektriske. Har vært så dårlig vær i dag, så jeg får sjekke videre i morra. Hjertelig takk for hjelpen så lenge
Bchris Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Du sa fordeler var orginal og at du hadde byttet fordeler lokk. Men har du byttet selve fordeleren? Far har samme problemet som du på sin chevy blazer, og der er det selve fordeleren som er problemet. bilen går reint og fint no og då, men fusker av og til litt, og av og til VELDIG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå