Office Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Tenker å bevege meg over på litt nyere motor konstruksjon,da virker m50 som et rimelig valg. Men hvordan er det å få godkjent dette i e34 med tanke på kat krav? Vet at det er forsåvidt greit med godkjenning når det gjelder e34 535i ifra '88 da den ikke har kat krav. Men hvordan er rettningslinjene for å få godkjent e34 m50 turbo?
brunsame Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 E34 kom jo orginalt med m50.. Så d skal ikkje vær noe problem! Men å godkjenne med turbo kan du bare drite i med mindre du vill sløse bort maaaaaange 1000 på det!!
ehrnst Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 bygge om til M5-spec og kjøre m50 turbo med samme effekt som M5. Da burde det gå greit
brunsame Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Det går nåkk ikkje.. Må til tyskland å få syklus test osv osv.. Å det er fryktlig dyrt..
ehrnst Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Ok. Funker for andre da men Forstår ikke helt om bilen han skal bygge på har kat eller ikke, men
Office Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Brunsame: Jeg vet at e34 kom org med m50! Men siden det har kat så vet jeg at papirbunken blir noe tykkere når det gjelder godkjenning. Men mulig det er lettere å skaffe en 88 535i istede å bygge på den. Men er litt lei den gamle konstuksjonen så m50 er egentlig mere fristende. Men skal kontakte bt så får jeg høre hva de sier. Ehrnst: Kjenner du noen som har bygd om til m5-spec som du sier å har fått det godkjent?
ehrnst Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Ikke akkurat i det tiøfelle, men jeg selv har bygget om til en modell "høyere" enn min å godkjent med annen motor og turbo
brunsame Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Om bilen har kat eller ikkje har sann jeg har forstått det ikkje noe å si da motoren som skal monteres har kat, skal det monteres kat på bilen.. Mulig jeg har missforstått men..
ehrnst Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Det har jeg aldri hørt noe om. Det er avgasskravene som gjaldt da bilen rullet ut som er gjeldende etter hva jeg ble fortalt når jeg godkjente min i oktober
Office Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 kat kravet følger chassi nr da brunsame.
Office Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Ikke akkurat i det tiøfelle, men jeg selv har bygget om til en modell "høyere" enn min å godkjent med annen motor og turbo Altså bilen din er godkjent med større volum enn med det den orginalt kom med? Hva spesefikkt var bilen din org,å hva bygde du om til?
Office Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Ok,men trodde ikke dette var mulig lengre etter vektbegrensning reglene ble satt i kraft for to eller tre år siden? For din ble jo noen kilo tyngre i snuten vil jeg tro med turbo,downpipe,cooler å div småtteri som tilsammen veier en del å? Men skal sjekke ut litt nærmere på bt ang rettningslinjene med turbobygge på et chassi som i utgangspunktet har kat krav,må uansett ha racing-kat v godkjenning da å et "godkjennings map" for visning med tanke på co-utslipp.
brunsame Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Okey.. Forsto det sånn at om motoren har kat skal det monteres kat på bilen den blir flyttet til.. Men la gå.. Men da skal det jo gå an å godkjenne med turbo siden du slipper avgass kravene.. Jeg var på vei til å godkjenne min e36 325 med turbo, men på grunn av at jeg måtte ha syklustest osv i tyskland (70.000) per test pluss reiser osv, og veldig tvilsomt den går gjennom, så tok jeg heller å kjøpte et 316 karosseri å bygde banebil av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå