Ola. Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Jeg liker lyden godt på disse scorpion pottene, og vurderer en slik til min egen bil. Jeg HATER derimot resonans støy inne i kupèen, og trenger derfor noen erfaringer/innspill på dette. (jeg har kun hørt denne eksosen utenifra, aldri sittet inni). Jeg er ikke intressert i hvordan det er på en 318, 325 etc.. Jeg vil vite hvordan det oppleves i en M3, og aller helst en 3.2, da motortype veldig ofte har mye å si på dette temaet. Så: Er det plagsomt mye støy inne i bilen med KUN scorpion catback eksos? Forandret lyden seg mye ifra den var ny, til XXX km senere? Og nei, jeg har ikke veldig lyst å betale 10k for eisenmann, da en for det første må kappe i org anlegg for å få den ferdig montert (utgår med kneløft), og at jeg liker lyden i Scorpion vèl så bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shortx Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Jeg liker lyden godt på disse scorpion pottene, og vurderer en slik til min egen bil.Jeg HATER derimot resonans støy inne i kupèen, og trenger derfor noen erfaringer/innspill på dette. (jeg har kun hørt denne eksosen utenifra, aldri sittet inni). Jeg er ikke intressert i hvordan det er på en 318, 325 etc.. Jeg vil vite hvordan det oppleves i en M3, og aller helst en 3.2, da motortype veldig ofte har mye å si på dette temaet. Så: Er det plagsomt mye støy inne i bilen med KUN scorpion catback eksos? Forandret lyden seg mye ifra den var ny, til XXX km senere? Og nei, jeg har ikke veldig lyst å betale 10k for eisenmann, da en for det første må kappe i org anlegg for å få den ferdig montert (utgår med kneløft), og at jeg liker lyden i Scorpion vèl så bra.. jeg har det på e36 m3 3,2 sedan...for og si det enkelt det er mye lyd i dette anlegget. Jeg har en god del lyd inne i bilen på lavt turtal får du den dype lyden(japse potte) men på toppen liker jeg veldig godt lyden inne i cupen kan jeg sikkert ordne innboard lydopptak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Jeg har kjørt med det på en 3.0 coupe, og det er mye lyd i anlegget, spesiellt når du ligger på litt lave turtall (ca. 2000). Da er det en del ressonnanse inne i coupeen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Snakker vi plagsomt lydnivå nå, eller bare litt gromt? Det jeg vil unngå, er slik jeg har hatt i enkelte turbo prosjekt med 3" eksos, som sliter deg ut på langtur med resonanse nok til å ønske seg ørepropper. . Lydklipp er jo kjekt, men en må vel oppleve selv for å virkelig få følelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Det er noen år siden jeg hadde den bilen, men det var litt plasomt, spesiellt for de som satt i baksetet, på langturer. Når man ligger i +/- 90 km/t, så ligger den jo i det turtallsområdet som den lager en del ressonnanse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Hmm, det hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Kan fort bli værende den orginale eksosen pga sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Var det jeg endte med også Ola. da jeg vurderte det såå kom jeg frem til at den originale hørtes og så bra ut. Da kunne jeg leve med at den kanskje ikke er optimal, samt veier en god del. Eisenmann ble for dyrt, men om jeg skulle bytte så var vel det eneste som fristet. Bør egentlig holde meg langt unna alle trådene du skriver i tror jeg, angrer jo bare verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Var det jeg endte med også Ola. da jeg vurderte det såå kom jeg frem til at den originale hørtes og så bra ut. Da kunne jeg leve med at den kanskje ikke er optimal, samt veier en god del. Eisenmann ble for dyrt, men om jeg skulle bytte så var vel det eneste som fristet.Bør egentlig holde meg langt unna alle trådene du skriver i tror jeg, angrer jo bare verre. Hehe.. Vi får se hva jeg gjør. Prisen på eisenmann er en ting, men det er drøyt at den da ikke engang passer rett på. Må tydeligvis enten bygge on den orginale bakdempern, eller kjøpe enda mere eksosdeler for å få den på.. Er da grenser for hva lyd er verdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Det var jeg ikke klar over. Trodde jo at et anlegg til den prisen gikk rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Det var jeg ikke klar over. Trodde jo at et anlegg til den prisen gikk rett på. Spør du meg, burde to lettkledde damer møtt opp for gratis montering og Jeg leste mye om disse bakpottene for noen uker siden, og mener desverre konklusjonen ble slik at den ikke passer rett på org mellom-eksos. Håper for all del jeg har feil dog. Da kunne vel kanskje en slik blitt aktuell. Evnt en brukt, om det sku dukke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Har du sjekket Supersprint? De lager jo anleggene til Hartge, ACS etc. Jeg skal kjøre med det på min E30 med S50, men har ikke fått startet opp den enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Ja supersprint og Milltek er også gode alternativer.. Ser Supersprint blir anklaget for å ruste fort desverre? Og hvor selges Supersprint til fair pris? Milltek finner jeg på Ebay uk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Mener Felgimport (eller noe sånt) solgte disse før, ellers så blir det England/Ebay etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 8, 2011 Forfatter Share Skrevet August 8, 2011 Siden jeg er tilhenger av gode oppsummeringer i tråder så får jeg komme med en selv. Fikk email ifra Eisenmann idag ang catback potte. Den skal da tydeligvis komme komplett med rør og flenser til å passe imot mellompotte/cat, men må sveises sammen imot selve lyddemperen. Blir litt rimeligere og om jeg handler direkte ifra de. Nå tror jeg nesten dette kan bli løsningen for min del. Om det blir Sport (som kommer med TUV papirer), eller om det blir Race (påståelig 6-8db mere lyd) er jeg usikker på dog. Er åpen for innspill der. Synes bilen er litt stille pr idag, og "Sport" skal vel bli ca samme lydnivå som orginalt? Men såfremt "Race" ikke tar helt av, så går vel også den fint igjennom teknisk kontroll på banedagene antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå