Gå til innhold

Takluke som henger fast

TMarki
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en e36 sedan hvor nå takluka har hengt seg fast.

innerplata er 10 cm innover i bilen og utvendig stikker den litt opp i et hjørne og litt ned i et annet.

Jeg har lest litt rundt men jeg sliter med og få komem til alle skruene og slikt.

noen som har noe ide? må taktrekket av? er det noe enkel måte og få fiksa problemet på.

Også hvis noen i haugesund område har lyst på en jobb betaler jeg 1000kr til første mann som kan fikse det. Da de melder flom i løpet av de neste dagene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å ta ut takluka og sette den inn kanskje?

det er 5 skruer som holder den på plass

2 av dem er på vær sin side(dør sidene) helt foran nesten, der vil du trenge en 5mm unbrako. disse er noe HÆÆÆÆRK å sette på igjen pga den lille plassen.

de 3 andre er helt bakerst som du ser tydelig når du tar av taktrekket. var enten 11 eller 17mm fastnøkkel som trengtes der, da er det bare å tas ut.

men and selve problemet så er nok det beste bare å få ut takluka, og se om noe har blitt ødelagd der, var på min når jeg kjøpte den.

her har du en link som viser hvor skruene er, og hvilke del som er en svakhet på takluka hos E36;)

http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte er det problemmer med heng i wire. og de er et H... og skifte! om du ikke ha gjort det før bør du ta deg god tid og gjerne ta bilder under veis.. ( litt lettere og holde kontroll )

( i mitt tilfelle ble nytt kasset alternative )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...