Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Hei. Jeg har en 325i e36 (91 mod) som har stått stille i 3 uker nå etter nytt bil kjøp. Men i går skulle jeg ut å lufte den en tur og da var det null motstand i clutshen. Jeg kunne ta den frem og tilbake uten at det skjedde noen ting. Tråkket jeg den inn ble den inne og måtte dra den ut med hånden igjen og da blir den stående ute. Den virker helt slapp, bare fjæra i pedalen som får den til å stå i bunn eller helt ute. Er det noe vaier som kan ha røket? Eller er den tom for hydralikk? Hva kan jeg sjekke eller prøve? =) Takker for alle tips, da denne bilen skal selges. Bilen har tidligere vært i bruk hverdag.
D.Toft Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 tipper luft i clutch systemet, eller deffekt pumpe nede med girkassen. sjekk bremseveske beholderen din om det er veske der.
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Takk for svaret. Da skal jeg sjekke dette når jeg kommer hjem fra jobb=) mye jobb å lufte clutshen? aldri gjort det før hehe
Kjexx Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Vel, det er jo en hydraulisk clutsj. Men om du kjøper en sånn dings du kobler på dekket og bremseveske beholderen kan du lufte den selv. 100 spenn på biltema. Det er andre måter å lufte den på og, men det er den enkleste. Du kan skru ut slavesylinderen og løsne luftenippel, press inn stempelet og stram luftenippel. La stempelet sive ut av seg selv. Gjør dette til det kommer bremseveske ut av nippel. Skal ikke være nødvendig mer en ca 6-7 ganger.
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Okei=) Da skal jeg gå over på biltema å se om de har den der. Får håpe de skjønner hva jeg mener der borte Takk for tipset, da har jeg nok å finne på i kveld hehe.
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Da forstår jeg åssen det fungerer skal bort å se om jeg får tak i en slik nå Takker og bukker
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Æsj, biltema viste ikke hva det var:-( selv når jeg viste bilde. Måtte vist vite vare nummeret skulle de hjelpe meg. Men da får jeg gjøre det på den andre måten =)
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Da skal jeg kjøre ditt nå å sjekke:-D Ja biltema har masse rart men det meste er ubrukelig;-)
D.Toft Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 klarer å lufte clutchen uten en slik lufter, la tyngdekraften fikse det
Kjexx Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Var vel ikke det jeg sa.. Det er bare praktisk hjelpemiddel slik at det blir enklere.
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Alt som gjør ting enklere er positivt:-D nå har jeg hverfall kjøpt den hehe. I tillegg skaffet en slavesylinder om den er gåen, snakk om flaks. En kompis hadde en liggende
Kjexx Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Der kan du se. Luftenippel er en 7`er fastnøkkel. Anbefaler å bruke den runde siden siden de ikke tåler en dritt..
Keenti-e93 Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Det skal jeg tenke på når jeg skal igang i kveld=) bare bli ferdig på jobb hehe. Ja vært borti det at ting tåler lite på den tidligere hehe. Dette forumet er bare helt konge om mann trenger hjelp ass!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå