hypah Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Jess, da har jeg endelig fått rota meg til å begynne på prosjekt. Valget falt på E28 fordi jeg rett og slett syns bilen er nydelig med de rette detaljene. Bilen jeg har henta er ikke ett prakteksemplar, men tror det er et greit utgangspunkt. Offeret er en 1985 E28 518i. Den er lakkert mattsvart, originalfargen er alpinhvit(?) Planer/gjort: (/)Ribbe hele bilen (Jobber med saken) () Sveise rust (X) M62b44 med en eller annen manuell kasse og gromt svinghjul () Fikse hjulbuer og undersiden av bilen () Fjerne reservehjulbrønn og sveise i plate () Understell som tåler litt () Sveise grenrør eller få tak i fra X5 4,4 () Bremser (M5, ksport eller lignende) () Coilovers () Bøtteseter og 4 eller 6 punkt seler () Zender styling () Ordna styring for å få plass til grenrør (Tannstang eller se an hvordan det blir med snekke) () Modifisere dashbord () Flytte bkf/Bytte bkf) () Fuelcell med tilhørende bensinrør Kom gjerne med innspill! Ps: Driten i frontruta er allerede fjernet! Noen bilder av bilen:
Pedi Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Godt valg! Mitt tips er som følger: få en oversikt over rust, og bruk tid/penger på karosserideler i første omgang. La motor og styling komme etterhvert. Karossdeler er dyrt, men viktig for et bra sluttresultat. Ta gjerne en kikk på tråden min og la deg inspirere litt - jeg har jo også bygget på 518. og det finnes også en haug med andre E28-tråder innpå her som er minst like inspirerende... Lykke til, og husk på å ta bilder underveis...
hypah Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Takk for det! Og takk for tipset, karroseriet kommer først Har allerede titta på en haug med tråder, så har fått litt inspirasjon! Dette blir en ren banebil, oppdatert førstepost litt nå
hypah Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Og forresten, E28en din blir utrolig bra! Skjønner ikke at du har tid eller penger med så stor familie! Imponert
Frans2k Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Er ganske redd for att du må bygge om til tannstang, for det er dårlig med plass til grenrør rundt snekka. Jeg har iallefall grenrør til m60b40 i e28 med tannstang!
hypah Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Ja, det glemte jeg å skrive! Skal bygges om til tannstang.. Er jo nesten trangt ved snekka med m10 motoren Hvordan grenrør? Og hvordan tannstang er det brukt med de grenrøra?
Frans2k Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Grenrøra har jeg bygd selv, sammen med golf 3 tannstang. Benka 295hk/412nm på hjula med disse grenrørene, 4"spjeld og datasprut. Det vil si rundt 360hk i motor, betydelig mer enn orginalt.
joachim sørlie Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 herlig med flere e28 som brukes riktig godt og ha fler man kan dele erfaringer og slikt med, kanskje vi ses på banen til sommern
hypah Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Grenrøra har jeg bygd selv, sammen med golf 3 tannstang.Benka 295hk/412nm på hjula med disse grenrørene, 4"spjeld og datasprut. Det vil si rundt 360hk i motor, betydelig mer enn orginalt. Riktig, hast med å selge? Jeg har nemlig ikke hast med å kjøpe.. herlig med flere e28 som brukes riktig godt og ha fler man kan dele erfaringer og slikt med, kanskje vi ses på banen til sommern Ser ut som et gromt prosjekt du driver med og! Ja, jeg trenger ihvertfall en del erfaringer, men banen til sommern er nok ikke aktuelt for meg Er bare lærling ennå så har ikke så mye penger til overs
joachim sørlie Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 jeg vet hva det vil si og ikke være en av de rikeste, så vet hvordan det er
hypah Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Hehe, mener jeg så no om lærling i tråden din? Du holder jo ikke til så langt unna meg da
joachim sørlie Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 nja, går 2vgs nå.. så har ikke så mye og rute med nei! vi har hatt hytte i hurdal, så er litt kjent der
hypah Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Såpass ja! Har ett år til som lærling jeg da.. Hehe, verden er ikke stor Hadde vært gromt å sett andre sine prosjekt på litt nærmere hold
joachim sørlie Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 bare og si ifra det hvis du er rundt her
hypah Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Det skal jeg gjøre! Fått gjort litt mere i verksted idag. Satt opp gips på alle vegga og fått plassert bilen midlertidig, så nå mangler å legge opp strøm, en benk, verktøy og alt annet som skal inn der Strømmen kommer denne uka, sammen med lamper. Er på en måte en del av prosjektet så legger ut litt bilder Parkert godbilen og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå