Endre Hånde Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Kjøpte et multifunksjonsratt på forumet her med slepering, så bestilte jeg dette: 61120022875 Det skal da være alt jeg trenger for å montere dette. Så på denne: http://api.viglink.com/api/click?format ... 7444329524 Men denne stemmer jo ikke elt med min bil som er produsert 09/98.. Kontakten på det nye rattet passer i pluggene som er der fra før, men når jeg skal montere de løse ledningene på retrofit kitet inn i eksisterende plugg så stemmer ikke ting skikkelig. Ifølge instruksjonene skal det være en 10pols kontakt, men den som er der er kun 6. Kablene går inn i eksisterende plugg, men det må mangle noe vesentlig der siden den "nålen" som går inn i andre pluggen ikke er der på de terminalene som ikke er koblet fra før. De var heller ikke med i kitet. Hva gjør jeg? Liten vits med resterende opp koblet når det ikke vil være kontakt mellom pluggene. Noen som har riktig dokument fra BMW tilgjengelig?
Endre Hånde Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 Takk for den! Men finner kun diagrammer på den siden, ikke praktisk forklaring på kobling av den pluggen som nå tydeligvis mangler en 3vesentlige deler som skal være kontaktpunkt i koblingen. Merkelig at slikt ikke er med retrofit kitet? Er jo mye annet med også.
Endre Hånde Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 Men det jeg fikk bekreftet der er jo da at instruksjonene jeg hadde var for 03/1999 -> X10170 er 6pin før den tid. Men er det noen som kan forklare meg hvordan X10170 i praksis skal kobles, eventuelt hvor de nålene skaffes? Finner ikke i etk, men det er kanskje standard verkstedmateriell hos BMW? (Ledningene glir fint inn i koblingen og låser seg der som de skal, men som sagt "nålene" mangler jo, så de gjør jo ingen nytte for seg der.
Wolfeh Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 http://bmwfans.info/parts/catalog/ Søk deg opp på bilen din, så går du på elektrisk så finner du akkurat det du trenger
Endre Hånde Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 Var innom de lokale verkstedet nå, der hadde de vanligvis det jeg manglet som verkstedmateriell, men de var selvfølgelig tom nå. Ser ut til at det er en feil på kitet mitt, og at jeg må klippe av de endene som er der, for så å krympe på nye pinner hvor den nålen er fast på. Så da løser det seg nok. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå