Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo, har en M60B40 med E39 535 kasse, bruker E39 M5 svinghjul og E39 535 clutch og trykkplate, lurer på om jeg kan bruke E39 M5 clutch og trykkplate på denne eller vil det bli feil? skal ha kompressor på motoren så vurdere å kjøpe M5 sachs race svinghjul og clutch fra koed, men kjekt å vite om det passer med den motoren og den girkassa :) er forresten en 5 trinns ZF kasse

Posted

m5 trykkplata passer jo i hvertfall.. men jeg vet ikke om M5 har samme splines på lamell'n , men jeg kan sikkert måle M5-splines min etterpå... er i 240mm begge to om jeg ikke tar feil også

Posted

det er større splines/ aksel på m5 kassen, men går fint an og bruke 535 lamell på m5 svinghjulet.

kjøre selv med: e39 m5 jb.alu svinghjul, e39 535 lamell, sachs race trykkplate for e39 m5. funker bra :) har også 5 trinns kasse på min.

Posted

takker for svar :) men hvordan funker 535 lamellen når jeg skal ha kompressor og i tillegg kjøre E85? blir over 400hk og 520-540NM i motoren, å bytte clutch ofte er noe jeg ikke vil da jeg må ut med motoren for å gjøre det :P

Posted

er ikke sinter slik at den funker som en bryter, enten er den på eller så er den av, så ingen mulighet for sluring, eller blir det annerledes med org trykkplate ? jeg har forresten 2 forskjellige trykkplater, vet ikke om du gkw89 husker de jeg? den ene er org med fjærspenning, så er det en uten noen ting, som jeg mistenker er sachs trykkplate

Posted

er ihvertfall vanskelig å slure med, vet ikke åssen det funker når det er sånn ombygd...

husker at du fikk to sett ja... den ene er til tidlig versjon av 535 kassa, er en annen splines og innfestning på svinghjulet, mer vet jeg ikke

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...