Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 98-modell E36 der hvor bensinmåleren lyser rødt, og viser tom tank når den er FULL. Altså den viser det motsatte av hvor mye bensin det er i tanken. Nettopp byttet bensinslangen som går fra reservetanken til den andre fordi bensinmåleren ikke viste rett og hoppet fram og tilbake når jeg nettopp hadde fyllt full tank. Så jeg tenker at det må være noe i elektronikken, ettersom den viser det motsatte, at noe er koblet motsatt?

Slik viser bensinmåleren når det er full tank, og det lyser rødt på reservetanken

2_big.jpg

Setter stor pris på hjelp :)

Skrevet

tror nivåmåleren er defekt, du kan enkelt måle det, bare skur ut armaturet, koble av kontakta på toppen så kobler du på et multimeter og setter det på ohm. så bare løfter du og senker den flottøren, øker og minsker motstanden så veit du at feilen ikke ligger i den, kan også gjøre det på det andre tank armaturet der pumpa sitter, om motstanden ikke øker eller minker så er den årsaken, men det nivå armaturet koster bare 500kr ny hos bmw forhandler så er ingen dyr del å bytte ;)

Skrevet
tror nivåmåleren er defekt, du kan enkelt måle det, bare skur ut armaturet, koble av kontakta på toppen så kobler du på et multimeter og setter det på ohm. så bare løfter du og senker den flottøren, øker og minsker motstanden så veit du at feilen ikke ligger i den, kan også gjøre det på det andre tank armaturet der pumpa sitter, om motstanden ikke øker eller minker så er den årsaken, men det nivå armaturet koster bare 500kr ny hos bmw forhandler så er ingen dyr del å bytte ;)

Okei, skal sjekke det snarest! Og takk for svar, så skal jeg gi tilbakemelding hvis det hjalp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...