Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann:)

for 1 uke siden begynnte det å tikke veldig høyt fra motoren, så jeg stopped den med en gang.

neste dag var det borte. men for 3 dager siden kom det igjen og nå e det der hele tiden. det varierer litt i styrken. noen ganger høres det helt sykt ut... i tillegg begynner turtallet av og til å monge seg.

noen som vet hva dette er? jeg tenkte å åpne toppen idag, men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter...

Skrevet

ka motor er de snakk om m20 eller m50 ? kan være att "tikkinga " ikkje kommer fra toppen men defekte veivlager. Om du tar av toppen / eller toppdeksele å ser på ventiløftarane så sjå etter att alle står rett over ventilane og eventuelt mål klaring - men om du e usikker så få me deg nokon som har gjort de før ;)

Skrevet

Er normalt når pakninger blir hare og morkne - er nåkk toppdekselpakningen din som e gåen ;) olje kan også gjere att gnisten ikkje går rett på plyggen - men jukser / overslag

Skrevet

Regner med at du har sjekket olje nivået da.

Får lett tikking fra ventilene av for lite eller feil olje men det fører ikke til unormal gange da

Skrevet

nå har jeg skiftet toppdekselpakningen og helt på 3 liter olje:D og nå ser det faktisk ut som den funker 100% igjen:D det hadde jeg ikke trodd at for lite olje kan gjøre at en motor kan tikke så fælt!o_O

eg e så glaaa =) så for meg en ny moter jeg nå^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...