Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e36 318i som brått stoppet her om dagen.

starteren går men tennpluggene tenner ikke, så jeg byttet coil og rotor.

men den starter fortsatt ikke og jeg lurer på hva det kan være :/

har tenkt litt på tenningstyringsenheten, men vet ikke hvor den er på bilen ??

noen som vet hvor den er ??

Skrevet

Etter litt leting har vi kommet fram til at b.pumpe er fin, men det tenner som sagt ikke. Ikke strøm framtil coil. Målt rele, alle ok. Noen må da ha forslag? halve bimmers er e36 jo..-....

Skrevet

DME eller tenningsstyringsenheten om du vil er plassert i torpedoveggen. På baksiden av batteriet er det et deksel. Først et skumlingnende og deretter et plast deksel. Den ligger inne i et hulrom der. Når du har på tenningen skal coilen ha 12 volt på begge terminaler (1 og 15) i forholdt til jord. Vis den ikke har spenning må du forsikre deg om at DME for spenning fra releet som står ved sikringsboksen. Hvis du vil ohme coilen? ( tenning av). Den skal være ca.0,6 ohm mellom 1 og 15 , og ca 6 kohm mellom sekundærspolen ( der hvor den tykke kabelen går til fordeleren og jord. Vis du har spenning inn til DME og ikke på coilen vil jeg tro at feilen enten ligger i den store kontakten til DME eventuelt ledning eller at det er feil i selve DME. Får du spenning på coil og den fremdeles ikke gir gnist på tennplugg, må du sjekke veivaksel føleren. Den sitter ved reimskiva. Kontakten til denne bør du sjekke (følg ledningen)

Ohm føleren, den skal være ca. 550 ohm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...