Dirty Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Hei Skal kjøpe en svensk bil, som står i norge. må jeg ha bilen til nærmeste tollkontor ? eller kan jeg bare ringe inn maile de kjøpskontrakt papirer osv ?
CV-Erik Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Var med å henta en supra i Sverige, og eneste han tollmannen gjorde var å gå ut å notere chassinr... Så tror det går greit å bare ringe, uten at jeg er sikker
Kristian Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Skal gå bra å ringe, så fakse over papirene. Eller sende i post, gjorde dette selv for noen år siden.
AlXz Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Spørs nok litt hvem du snakker med. Tenkte gjøre det selv engang.. og da klikka det litt for toll folket på tlf. Men er dem litt ok, så går det nok bare å dra den til tollen og betale moms/toll. Ellers må du vel få den over på andre sida før du kjøper den?
Hjelen Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Ønsker gjerne svar på dette jeg og, da jeg har en svensk bil stående.
M3 Yngve Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 De liker det ikke, men si at feks Svensken kom med bilen får få dager siden, helst i går. Da slipper du noe straffe toll på 1500,-kr tror jeg de masa om en gang. Forklar dem at du gjør en plikt å betale moms, å da får pipa en annen låt. Jeg forklarte at jeg godt kunne bare gå igjen, når de masa for mye om ditt og datt. Ha med deg en salgs kontrakt med dato dagen før, og vogn kort, og godt humør og tålmodighet, den dagen du skal på toll kontoret.
NBCustom Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 det går bra, jeg gjorde dette nylig med min e21.. men han sa at vi kunne fått straffetoll om vi hadde blitt stoppet i Norge.
Hjelen Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hvor lenge har den stått i Norge før du momset den inn?
M3 Yngve Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Da sliter jeg som henta den for 2-3 år siden Kan du ikke forandre litt på datoen på kvitt da ?
Hjelen Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Da sliter jeg som henta den for 2-3 år siden Kan du ikke forandre litt på datoen på kvitt da ? De skal vel se vognkort Exportbevis fra sverige som er registrert på meg.
NBCustom Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hvor lenge har den stått i Norge før du momset den inn? 8 dager
Hjelen Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Ringte til tollvesenet idag. De ville ha renter på momsen. jeg skal ikke registrere den enda, så hvordan det blir hvis du skal registrere vet jeg ikke.
Kristian Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Om du skal registrere bilen nå eller seinere, har ikke noe å si. Mva må betales med en gang uansett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå