Gå til innhold

E36 bytte av cd-spiller, ingen radio.

Anbefalte innlegg

Byttet ut min originale BMW-business cd-spiller inn til en ny pioneer. Derimot når spilleren var ferdig koblet, fungerer alt bortsett fra radioen. Regner med problemet ligger i den originale antennekabelen hvor det var en ledning som gikk ut og som hadde en egen inngang på den originale spilleren. Den kontakten er ikke på pioneerspilleren. Ikke sett en slik "ekstra-kontakt" på andre antennekabler så noen som vet hva den gjør, og eventuelt hva jeg må gjøre for å få koblet den til (hvis det er grunnen til at jeg ikke har radio)?

Bilen er 318i, 97-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg så på ett oversiktsbilde over hvilken kabel som skulle være radioen og koblet den opp mot den blå/hvite (er ingen ledning som er ensfarget blå), noe som ga radio. Men signalene er utrolig dårlige. Får nesten bare inn lokalradio. Jeg har brukt den blå/hvite kabelen til signal til forsterkeren også, er det dette som er grunnen til de dårlige signalene? Er det alle kabelovergangene? Noen ide om hva som kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå/kvite er remote til forsterker og klarer ikkje å gi ut so masse strøm. eg veit ikkje om at det er nok til antenneforsterkeren.

Er du sikker på at du ikkje har blå ledning?

Du kan koble antenneforsterkeren inn på rød ledning for å sjekke. Dette er remote til spilleren og klarer å levere ein del strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Vronn: holdt det for deg å kjøpe antenneadapteret for å få signal? byttet ikke antenneforsterker? Har åpnet c-stolpen bak for å se på antenneforsterkeren, men kan ikke finne en fornuftig kobling til antenneadapteret. Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...