Wiswas Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Byttet ut min originale BMW-business cd-spiller inn til en ny pioneer. Derimot når spilleren var ferdig koblet, fungerer alt bortsett fra radioen. Regner med problemet ligger i den originale antennekabelen hvor det var en ledning som gikk ut og som hadde en egen inngang på den originale spilleren. Den kontakten er ikke på pioneerspilleren. Ikke sett en slik "ekstra-kontakt" på andre antennekabler så noen som vet hva den gjør, og eventuelt hva jeg må gjøre for å få koblet den til (hvis det er grunnen til at jeg ikke har radio)? Bilen er 318i, 97-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Du har sikkert antenneforsterker i bilen. Ledningen til denne må kobler til den nye spilleren din. Det er den blåe ledningen ifra spilleren som skal kobles til antenneforsterkeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiswas Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 Så da er det bare å klippe over kabelen og ta en kabelsko-overgang til den blå ledningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 Ja. Antenneforsterkeren trenger jo 12v for å virka. So du kan høyre på radio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiswas Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 Ok, fordi en snakket om at den blå kabelen er til elektrisk antenne (for å få antennen ut når bil skrus på, og vice versa), og det er ikke elektrisk antenne på bilen. Ergo ville ikke det være en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiswas Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Jeg så på ett oversiktsbilde over hvilken kabel som skulle være radioen og koblet den opp mot den blå/hvite (er ingen ledning som er ensfarget blå), noe som ga radio. Men signalene er utrolig dårlige. Får nesten bare inn lokalradio. Jeg har brukt den blå/hvite kabelen til signal til forsterkeren også, er det dette som er grunnen til de dårlige signalene? Er det alle kabelovergangene? Noen ide om hva som kan være grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Den blå/kvite er remote til forsterker og klarer ikkje å gi ut so masse strøm. eg veit ikkje om at det er nok til antenneforsterkeren. Er du sikker på at du ikkje har blå ledning? Du kan koble antenneforsterkeren inn på rød ledning for å sjekke. Dette er remote til spilleren og klarer å levere ein del strøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiswas Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Da skal jeg prøve det. 100% sikker at det ikke er en ren blå kabel der. Fulgt kabelen hele veien og det er til blå/hvit antenneforsterkeren går til. Men skal prøve tipset ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Litt avhengig av hva slags E36 det er, så er antenna integrert i bakruta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vronn Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Hei, iflg linken jeg legger under her så må visstnok antenneforsterkeren byttes ut mot en fra 2002 eller nyere, da fm signalet er ulesbart for den nye radioen. Jeg har selv satt inn en dynavin i min e39 2001 mod og har fått et helt håpløst antennesignal. Les her: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=396343 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vronn Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Jeg kjøpte denne hos bilradiospesialisten og jaggu ble d liv i antenneforsterkeren og supre signaler inn til radioen... http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... &katid=497 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiswas Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 oi, det må jeg sjekke ut. Takker, vronn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiswas Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2012 Vronn: holdt det for deg å kjøpe antenneadapteret for å få signal? byttet ikke antenneforsterker? Har åpnet c-stolpen bak for å se på antenneforsterkeren, men kan ikke finne en fornuftig kobling til antenneadapteret. Har du noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå