cube Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Hei, Blir å vinterlagre M3en min da denne kun skal brukes når det er sommer. Hadde vært fint med en liten guide/tips hva man gjør før og under vinterlagringen av bilen. Noen som kan komme med noen gode tips/sjekkliste for hva man bør gjøre og hva som kan være smart å gjøre (Skal man starte opp bilen så å så ofte? Koble fra batteri?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet August 12, 2011 Forfatter Share Skrevet August 12, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Vask og poler bilen. Køyr litt so du er sikker på at den er tørr. Fyll opp tanken. Skift olje viss den begynner å bli gammel. Ha glassa litt åpne. Koble ifra batteriet. Skal bilen lagres uten varme og der det er litt trekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet August 12, 2011 Forfatter Share Skrevet August 12, 2011 Muligens i en garasje som er innbygd i selve huset, det er ingen varme i denne garasjen. Trekk kan oppstå da garasjeporten er av den typen du vipper opp. Så den er ikke hundre prosent tett rundt døren, men det er ikke minusgrader i garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 Eg har ein veteranbil som blir vinterlagra. Den har stått på forskjellige plasser da eg ikkje har eigen vinterlagringsplass. Den pleier å stå der det kan være litt trekk og det er ingen varme. (utetemperatur = innetemperatur) Dette er vist ganske bra for bilen. Bilen min står på hjula og blir ikkje starta under vinterlagringa. (5-6 måneder) Eg flytter litt på bilen nokre ganger. (slik at hjula ikkje står på same plass heile tiden) Eg lader batteriet eit par ganger under vinterlagringa. (er ikkje tilkobla på bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå