Gå til innhold

hjeeelp fucka opp ytreleddet av stikkaksel 05 320i.!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da låsemuttern til drivakseln var mer eller mindre vridd å banket på akseln er gjengene gått til hælvette.

Har fortvilet prøvd å renske gjengene med gjengerenser fra verksted, får ikke muttern til å entre på!

Finner ikke stikkaksler på gs bil, koed hadde bare til 330 og 320d BRUKT!

Jeg må ha bilen opp å gå til neste søndag! Kan man bytte ytterleddet eller må hele stikkaksel byttes?!

Jeg er såppas desperat at jeg vurderer å gi bort e34 prosjektet i bytte mot rett del!!!!

Noen som kan bistå en kald,våt og frustrert finnmarking!?

Bilen er er 320i sedan 6gir manuell med ABS dsc dtc..

ux 51719 er reg nr

Skrevet
Utifra den jeg fikk opp når jeg søkte på ditt bilnr ser det ut som gs har brukt:

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... &type=used

(de har til begge sider)

De har også ny, men da til den nette sum av 5628,-

Ville ringt de og fått bekreftet at den brukte er rett type. Men ifølge delenr er det den som går til 316, 318 og 320.

rart, jeg sjekka uten å finne! Jeg takker og bukker!! (har roet meg ned med en iskrem, såe kanskje man klarer å fokusere:P)

Skrevet
Er gjengene ødelagt hele veien? Hvis dem ikke er det, kan du prøve og sage av en liten del av bolten til di brukbare gjengene kommer fram. Har du et bilde?

De innerste gjengene er fixet mer eller mindre. Har jobbet med å slipe en kon-aktig form ytterst for å få den til å entre! ble sittende i regnvær å ga opp for i kveld. ny giv i morgen.

Fikk flere tips om bytteaksel, så om jeg mislykkes så bestilles en brukt.

Men, har tro på å få kappet/formet aksel slik at jeg får muttern på!

Skrevet
Er gjengene ødelagt hele veien? Hvis dem ikke er det, kan du prøve og sage av en liten del av bolten til di brukbare gjengene kommer fram. Har du et bilde?

De innerste gjengene er fixet mer eller mindre. Har jobbet med å slipe en kon-aktig form ytterst for å få den til å entre! ble sittende i regnvær å ga opp for i kveld. ny giv i morgen.

Fikk flere tips om bytteaksel, så om jeg mislykkes så bestilles en brukt.

Men, har tro på å få kappet/formet aksel slik at jeg får muttern på!

Skrevet

kjempeframskritt i dag! med rustfri elgitarstreng type rustfrie til 250,- en kassert fil og god tålmodighet!

Muttern entrer, skrur den inn, men må bruke en baufil i morgen for å utvide 2 gjengespor! hjulager presset i nav, nye klosser ny bremseskive å greaseet gliderne i caliper. nå mangler bare bagateller! takk gud, så litt stygt ut først.

Hadde jeg sittet i garagen hadde dette vært ferdig, må pendle dit å hente utstyr i morgen! kjipt å være totalt blakk:( og kjipt å ikke få sette den andre bilen utafor garage!! (bestemødre ser ikke helt potensialet i gamle bmw`r :P

Skrevet
Okei.. Ja vis du får konet den og gjengene blir bra så skal det ikke være noe problem å få på mutteren :D . Er det ikke litt jobb å bytte stikkakslingen?

ser ut til bare å være festet med no torx på klokka, den ligger jo tross alt løs på NAV-siden av aksling.

men trenger nok ikke å bytte aksling:)

Skrevet

Cool:) Det er så deilig å testkjøre bilen etter rep. >Gjengefil var tingen! smi vekk noen gjengespor å rense resten av de brukbare! Nye klosser,lager og skive:) var tigt å god uten ulyder, bortsett fra at klossene skraper litt mot ny skive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...