Mekkemikk Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Driver og mekker på en E39, 523i touring (1999), for å rette opp anmerkninger på EU-kontroll - herunder manglende/dårlig bremsevirkning på parkbrems. Forsøkte å stramme under håndbrekket i kupe, men kom til den konklusjonen at skoene var dårlige. Plukket opp noen nye sko på biltema (samt monteringssett), og byttet sko på første hjul uten problemer. Neste hjul ble et problem - jeg hadde strammet for mye, og når jeg forsøkte å skru justeringen tilbake så satt mutter fast og kabel vred seg, og til slutt røk den rett og slett. Tabbe. Kjøpte en ny kabel hos Biltema, fortsatt i godt humør med tanke på å bytte den jeg hadde ødelagt. Skrudde av bremseskiva bak, og hadde en ide om at jeg skulle klare å få ut kabel på en enkel måte. Kabel sitter dønn fast i trommel, og lar seg ikke rikke. Har forsøkt å dunke den ut fra utsiden (etter at jeg fjernet vaier), uten at det ser til å hjelpe - ser at noen med hell har benyttet utdrivingsdor, men dette har jeg ikke fått til - kabel er like fastlåst (rustløser påført begge veier). Tror jeg er i ferd med å gi opp denne reparasjonen. Skikkelig nederlag, ettersom jeg har klart å få til mye på egenhånd så langt. Vurderer å be et verksted om å få ut denne kabelen for meg, med mindre andre har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Hmm.. Kunne du tatt et bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Har vært bort noen sånne som sitter noe jævlig ja.. Vold, vold og mere vold. Går alltid tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkemikk Skrevet August 11, 2011 Forfatter Share Skrevet August 11, 2011 Hmm.. Kunne du tatt et bilde? Vel, det kunne jeg sikkert, men vet ikke hvor mye hjelp det er i det. Så vidt jeg forstår går kabel inn i trommel bak uten noen form for feste (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT63&mospid=47587&btnr=34_0573&hg=34&fg=40) - på utsiden har jeg dratt ut vaier (etter å ha fjernet sko), så der er kun et hull igjen, hvor jeg har forsøkte å hamre ut hylse med dor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkemikk Skrevet August 11, 2011 Forfatter Share Skrevet August 11, 2011 Har vært bort noen sånne som sitter noe jævlig ja.. Vold, vold og mere vold. Går alltid tilslutt Slegge + dor kanskje? Hammer er kanskje litt pinglete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 slegge og dor + masse rustløser høres ut som en god plan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkemikk Skrevet August 11, 2011 Forfatter Share Skrevet August 11, 2011 slegge og dor + masse rustløser høres ut som en god plan Vel, jeg skal gjøre et nytt forsøk, men så er det verksted neste Forsøker å ta det som en mann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 slegge og dor + masse rustløser høres ut som en god plan Vel, jeg skal gjøre et nytt forsøk, men så er det verksted neste Forsøker å ta det som en mann Se på dette på nr. 7 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /12109.gif går ikke håndbremsewiren igjennom denne, er festet med to skruer. Et lite tips, håndbremsewiren fra biltema passer ikke e39. Du kan jo prøve litt forsiktig med varme hvis du kommer til uten å ødelegge noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkemikk Skrevet August 11, 2011 Forfatter Share Skrevet August 11, 2011 Se på dette på nr. 7 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /12109.gif går ikke håndbremsewiren igjennom denne, er festet med to skruer. Et lite tips, håndbremsewiren fra biltema passer ikke e39. Har skrudd ut 7 - den ligger på utsiden og vaier går gjennom denne - hylsa som holder det hele på plass er ikke i kontakt med 7. Har lest "rykter" om at wire fra biltema ikke passer, men var ikke helt overbevist - det er to vaiere som leveres - en på venstre side og en på høyre side - kanskje forsøk på å benytte feil produkt? Vel, den jeg har kjøpt er hel, så hvis den mot formodning skulle være feil, så kan den byttes - min tanke var å måle hvis jeg nå fikk den pokkers saken ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habj Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Hvordan gikk det??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå