Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kan ta med en EWS boks og utstyret mitt for jeg skal til Oslo til helgen, du får sende meg en pm hvis du er interessert i det.

Skrevet
Starter går ikke rundt hvis det er noe krøll med EWS.

Nei, feil! EwsII og 3,2 på e39 kutter bensin og tenning. Sjekk derfor dette først om man misstenker ews

Var det jeg trodde.

Har dere to noen gang sett en EWS boks? Og har dere noen ganger jobbet med systemet?

Skrevet

Dette er vel kanskje det jeg har brukt mest tid på å studere, og har en del bmw kurskompendier som antageligvis også du burde stukket nesa i.

Manglende ews-signal vil ikke kutte starter overhode på e39 preface! Ikke på denne generasjon ews, men deriomt tidligere versjoner kuttet signal til starter om starter imo relay hadde high input. Og muligens senere versjoner ...Det eneste som kan forårsake at starter ikke går her er ledningsbrudd, dårlig kontakt , jording etc ...deffekt tenningslås også selvfølgelig(sett bort i fra selve starteren).

Om det er brudd før ews-hjerne kan det trigge feil på ews..dette sjekker du enkelt ved å sette 12v direkte på pinne 3 på kontakten til ews-hjernen. Da skal starter gå rundt. Gjør den ikke det har du brudd eller dårlig kontakt et sted mellom starter og ews-hjerne. Sjekk også motorjording.

Du må gjerne komme med dine erfaringer Dolk=)

Skrevet

Ok, det er skille i 98 mener jeg (mulig 9/97) fra II til III så det kan stemme bra da. Skal sjekke litt. Men om du har fått pris på 3500,- for å fikse og kode hadde ikke jeg nøla..det er billig

Skrevet

bump?

har bestilt en sånn ring antenne dings, fra Bavaria:)

Som de forklarte; hvis den svikter/fusker, så er det bare å bytte den. koster under hundrelappen.

Du får ikke start på bilen, siden ewsn får ikke signal at nøkkelen er riktig!

Billigste metoden, kommer med tilbakemld når jeg har fått prøvd ut delen:D krysser fingra nå :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...