Gå til innhold

E34 540 ALARM uler og sentrallås funker ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg hadde av batteriet på 540ien, gikk det ikke å låse opp bilen med sentrallås, så måte låse den opp manuelt med nøkkelen. Da gikk selvfølgelig alarmen og får den ikke av da sentrallåsen ikke fungerer. Har funnet ut at nøkkelen må "kodes" med mottageren for at den ska virke igjen, men går jo ikke det når alarmen står og går og startsperren er på.

Er snakk om en 1994 mod E34 540ia. Noen som har anelse om hva jeg må gjøre for å få bruke sentrallåsen igjen?

Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

mvh tor

Skrevet

Har du satt i batteriet feil vei? ;)

Sentrallåsen min fungerte utmerket etter å ha byttet batterier. Du har ikke strøm på reservenøkkelen da?

Skrevet

ah.. da var jeg litt for rask i svingene. Det var da veldig merkelig at ikke alarmen skulle kunne kommunisere etter at batteriet har vært frakoblet.

Så sentrallåsen fungerer altså ikke når du bruker nøkkelen manuelt? altså ikke på fjernkontrollen.

Skrevet
ah.. da var jeg litt for rask i svingene. Det var da veldig merkelig at ikke alarmen skulle kunne kommunisere etter at batteriet har vært frakoblet.

Så sentrallåsen fungerer altså ikke når du bruker nøkkelen manuelt? altså ikke på fjernkontrollen.

Er jo sånn med den alarmen at bilen må åpnes med fjernkontrollen, alarmen går vis eg bruker nøkkelen. Men når eg hadde hatt batteriet på bilen av, og tatt på strøm igjen så virket ikke fjernkontrollen. Og da må eg åpne med nøkkelen og alarmen går. Og problemet er at da eg ikke får slått av alarmen pga at fjernkontrollen ikke virker.

Litt knotete beskrevet men du ser vel hva jeg mener :)

Skrevet

ta ut bak setet. koble av igjen batt. sett deg inn i bilen. lukk alle dører. koble på igjen batt. kod opp igjen nøkkelen. da unngår du at alarmen går når du åpner døra igjen.

Skrevet

er en måte til og lure den på.. men da må du følge dette til pungt og prikke.

åpne døra.. alarmen skal gå ti ca 30 sec. intervaller. vent til første intervall er ferdig og alarm blir stille.

sett deg inn i bilen, og lukk døra.. sett nøkkelen i tenninga til posisjon 1.

alarmen går igjen i 30 sec.

vent i ca 15 min. led lyset på dash slukker etter ca 5 min. så vent ca 10 min til... (15) min til sammen.

IKKE åpne døra eller RØR noe mens du venter. litt kjett og sitte der og kope men. hehe

Dette av aktiviserer alarm og startsperre. Nødprosedyre. utover dette må den på bmw for og ordne alarm osv... håper du får det til.

Skrevet

Ingen andre som har erfaring med alarm og startsperre på e34? Noen som vet om det er mulig å synkronisere nøkkelen med mottager mens alarmen går?

Skrevet
er en måte til og lure den på.. men da må du følge dette til pungt og prikke.

åpne døra.. alarmen skal gå ti ca 30 sec. intervaller. vent til første intervall er ferdig og alarm blir stille.

sett deg inn i bilen, og lukk døra.. sett nøkkelen i tenninga til posisjon 1.

alarmen går igjen i 30 sec.

vent i ca 15 min. led lyset på dash slukker etter ca 5 min. så vent ca 10 min til... (15) min til sammen.

IKKE åpne døra eller RØR noe mens du venter. litt kjett og sitte der og kope men. hehe

Dette av aktiviserer alarm og startsperre. Nødprosedyre. utover dette må den på bmw for og ordne alarm osv... håper du får det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...