Olan Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Er det en sikring til starteren på e30 med m20 motor ? Kom uheldigvis borti pluss og minus med et verktøy og hørte noe gnistret.. Og nå er starteren død Evt. er det andre ting jeg kan sjekke før jeg må ut med starteren ? Edit: Har målt at det er konstantstrøm, men skjer ingenting når jeg vrir på nøkkelen. Har prøvd å tvangskjøre den og da skjer det ting inni der. Får motoren til å svive, men er for dårlig kontakt og trolig litt lite strøm til å starte den helt. Klikker også i et rele under rattet når jeg vrir nøkkelen til tredje hakket.Vet også at motoren starter da jeg fikk trillet den i gang. Noen som vet hvor det står en sikring eller rele til starteren ? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet August 12, 2011 Share Skrevet August 12, 2011 Er vell en sikring som går på start ja, men det er jo bare å måle om den får strøm det. Har m20 starter om du skulle trenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet August 12, 2011 Forfatter Share Skrevet August 12, 2011 oppdatert første innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 Ingen som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 Fikk startet bilen når jeg tvangskjørte starteren nå, men fortsatt ingenting når jeg vrir om nøkkelen. Ingen som vet hva jeg kan gjøre? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torko Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 dæv starter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 Hvis du har tvangskjørt starteren og bilen starter tyder jo det på at starteren er i orden. Sjekk om det kommer spenning på ledningen ( tynn ledning ) som går til innslaget / startreleet på starteren når du forsøker å starte bilen med nøkkelen. Er det ikke spenning er det mest sannsynlig en sikring som er gåen eller du har brent en ledning når du kortsluttet. Du får sjekke alle sikringer, er litt usikker på hvor alle står på din bil. Kanskje du har en instruksjonsbok eller du kan finne det på nettet hvor sikringene ligger. Lad også opp batteriet så du får full spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 Problemet er nå fikset. Ledningsnettet i bilen er så inne i !@x% klipp-og-lim og fant til slutt ut at den ene ledningen som går fra tenningslåsen hadde hoppet ut av stikket sitt Drevet med feilisøking på vindusheismotor i dag også, og det er komplett kaos når det gjelder ledninger på bilen. Noen plass man kan få handlet nytt elnett til hele bilen ?? Denne bilen skal totalrenoveres så hadde vært en grei start med skikkelig ledningsnett ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå