Gå til innhold

Knirkeforing sitter som ......e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et stort problem med min e39 520 96modell. Vi skulle bytte knirkeforninger på min e39 520. Alt gjekk bra, heilt til vi skulle begynde på å presse ut foringen. Vi satte på det spesiallaget verktøyet og begynde å dra til. Men fy og pokker som den sitter fast, vi har prøvd det meste, varme, muttertrekker men uten hell. Vi sitter fast kan du si. Noen som har god tips eller gode ideer så er dem hjertelig velkommen.

mvh

Erling Eikeland

Skrevet

Ja vi har fjernetlåseringen. Fant en DIY her på forumet. Der man lager 3 kopper en stor for å holde på plass. Samt en for innpresseing og 1 for utpressing.

Skrevet

Jeg bruker bare å dra ei gjengestang gjennom, med en rørstubb på ene sida som foringa kan "gå inn i". Drar med muttertrekker, og da kommer som oftest gummiforinga ut aleine, og den ytterste stålringen står igjen. Da saget jeg av den med bajonettsag eller lignende. Funker prima hver gang. :)

Skrevet

Yes, vi fikk foringene ut. Foringa på bak på venstre side satt som bare det, det som skulle til var slag og press. 2 kopper der den ene presser på foringen ut, der var det å slå på med en hammer og da kom den ut. Vi brukte ca 10 timer på venstre side og 30 min på den andre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...