Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert en M52TU motor da.

Tror ikke M54 kom før 2001.

Den passer rett inn den.

Du må ha med dynamo, servo, selvfølgelig hjerne ,lmm, lamda. tror jeg du må ha AC pumpe hvis du har AC.

Hvis du hører med Erik Viste på forumet så får du kjøpt hjerne der EWS(startsperra) er koblet ut, ellers må du ha med tenningslås, ledninger til denne og styring for startsperra (EWS)

PS Vil redigere denne litt.

Det jeg skriver ovenfor gjelder M52 motor men IKKE M52TU, de kan du ikke på noen enkel måte omgå startsperra

Skrevet
Mekanisk uproblematisk men en real utfordring elektronisk

Hvorfor mener du det?

Har forstått det slik at med omprogrammert EWS fra Erik Viste så er det bare å smekke inn.

Skrevet

Eirik har ikke slike hjerner til ms42 mener jeg å huske. Husk at disse bruker et helt annet ews system enn f.eks e36 og preface e39. Dette er ews 3.3 med rullerende kode og kan så vidt meg bekjent ikke fjernes. Kun kodes om av rpm motorsport i canada som har spesialisert seg på nettopp nette, men da må man også ha det resterende ews3.3 systemet selvfølgelig. Må nesten ta kontakt med eirik å høre hva han sier da jeg har langt i fra gode nok kunnskaper om dette for å svare skikkelig. Man får det jo til med s54 og s62 hjerner nå i dag så skulle ikke forundre meg om man får det til med en rekke andre hjerner

Når det er sagt ser jeg ikke på å fjerne ews fra en bil som skal gå på veien og selges videre en gang som noe alternativ. Tross alt et helt fantastisk sikkerhetstilltak som absolut ikke burde fjernes. Banebil etc er jo en annen sak

Skrevet

Fordi det er to totalt forskjellige motorer kjexx. Kan ikke sammenligne m52tu mot m52 slik som man kan med m50tu og m52. M52 ledningsnett på m52tu er ikke mulig i det hele tatt.

Skrevet
Fordi det er to totalt forskjellige motorer kjexx. Kan ikke sammenligne m52tu mot m52 slik som man kan med m50tu og m52. M52 ledningsnett på m52tu er ikke mulig i det hele tatt.

OK. Lærte noe i dag også da.

Ser en trenger ikke ta TU eller ikke fra årstall pga E46 ble kun levert med M52TU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...