Gå til innhold

E34 525 TDS, må skifte toppakning, tips? Hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
min hvitrøyket heller ikke men fikk det til vist forholdene var rett slik at motor var litt temp på og katalysator var kald eller noe slik.'

har du en vanelig bensin radiator eller er det en tds radiator på din bil?

er det tds er det ikke lufteskrue på oppe ved frontrute

Det er vell en tds radiator tror jeg, jeg har lufteskrue oppe ved ekspansjonstanken. Men skal jeg bare satse på at det er toppakning å skru sundt og så skifte toppakningen. eller er motor kast om det er slik ? hører mange sier det.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg måtte bytte topp. sprukket på 4 av 6 syl mellom ventilsete og forkammer til dieselen vistes ganske tydelig når man gjorde ren toppen

Men da var det helt sikkert vann i olja og røyk å mange flere antydninger, jeg har INGEN!

Men er vell toppakning sikkert, prøve å skifte den endag ;p

Skrevet
Du er sikker på at de to tynne slangene på ekspansjonstanken står der de skal?

Nei ,det er jeg ikke sikker på , kanskje det er en knekk på de? :D Må jeg få sjekka ;p

Skrevet
jeg måtte bytte topp. sprukket på 4 av 6 syl mellom ventilsete og forkammer til dieselen vistes ganske tydelig når man gjorde ren toppen

Men da var det helt sikkert vann i olja og røyk å mange flere antydninger, jeg har INGEN!

Men er vell toppakning sikkert, prøve å skifte den endag ;p

nei ingen olje i vann og vann i olje. tok trykktest på kjøleanlegget der jeg fant det ut.

Skrevet

Da er det vell bare å gi etter å prøve siste utvei, å kjøpe toppakning og skifte den.

MEN, noen som kan bekrefte at tds toppene sprekker ved de fleste tilfellene her, eller er det mest sannsynlig bare toppakning som feiler min?

Skrevet

Kommer helt an på hvordan du selv har gjort det.

Mange som ikke følger med og kjører bilen veldig varm etter at den har kokt tom. Da er toppen sprukket.

Hvis du oppdaget det i tide og fikk stoppet straks den kokte første gang regner jeg med det kun er pakning.

Hvem av de som sprekker fortest vet jeg ikke men tviler på at det er så stor forskjell.

Skrevet
Kommer helt an på hvordan du selv har gjort det.

Mange som ikke følger med og kjører bilen veldig varm etter at den har kokt tom. Da er toppen sprukket.

Hvis du oppdaget det i tide og fikk stoppet straks den kokte første gang regner jeg med det kun er pakning.

Hvem av de som sprekker fortest vet jeg ikke men tviler på at det er så stor forskjell.

Okei, men jeg har kjørt den varm ett par ganger selv nå da, for å sjekke div feil :s Men jeg har stoppet å sluppet ut alt trykket og ventet til den var kald før jeg kjørte igjen da? Forrige eier kjørte den varm èn gang, satte den bort, skiftet vannpumpe, og kjørte den varm en gang til, siden har den stått. Må jeg sende inn toppen for å finne om den er sprukket? ;p

Skrevet

Ja du må sende inn hvis du ikke greier å se sprekker bed blotte øye noe som er sjeldent.

De som sliper topper tar også på seg å trykkteste de før sliping for å se om det er noe å slipe på.

Anbefaler deg å få testet og slipt toppen uansett når bilen er kjørt varm flere ganger.

Temmelig sikker på at den har slått seg litt.

Skrevet

Jeg bytta akkurat toppakning på en e34 525i, da den bare kokte og fikk luft i systemet. Med ny toppakning var den helt lik. Tok da å kobla utenom varmapparatregisteret (kobla sammen de 2 slangene fra motoren med 1 rør og 2 slangeklemmer) da ble bilen helt fin etter at jeg luftet.

Leste bare kjapt gjennom tråden, kansje du har prøvd...

Skrevet
Jeg bytta akkurat toppakning på en e34 525i, da den bare kokte og fikk luft i systemet. Med ny toppakning var den helt lik. Tok da å kobla utenom varmapparatregisteret (kobla sammen de 2 slangene fra motoren med 1 rør og 2 slangeklemmer) da ble bilen helt fin etter at jeg luftet.

Leste bare kjapt gjennom tråden, kansje du har prøvd...

Nei, dette har jeg ikke prøvd, men det er noe slikt jeg har tenkt at var feilen selv også :D Kanskje jeg skal prøve det, men hvordan blir varmeregistere da? Får ikke det til å funke da sikkert? Fordi bilen er ombygd fra en 88 modell til en 92 modell, så kan kanskje være noe feil der da, er vell forskjell på mekanisk og elektronisk? Men takk for tips, skal prøve på det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...