ZyNTeX Skrevet September 18, 2011 Forfatter Skrevet September 18, 2011 Er det noen som kan fortelle meg om det er mye som er annerledes på M40 og M43 motoren? Driver å sammenligner motorrommet mitt med ett par stk på det lokale huggeriet, men finner ikke en eneste som ligner. På alle di 318i motorene jeg har sett på så er det 2 kontakter på innsuget, mens det bare er 1 på min. Noen forslag til hva jeg kan gjøre her? Ser at det er noen som har klippet av en del ledninger i motorrommet på min, så jeg lurer litt på hva som har skjedd. Mistenker at den motoren jeg sammenligner mest med på huggeriet er en M40 motor, og at dm bare har klipt av ledninger i rommet på min uten at dem har tenkt over hva dem driver med. Dette er ledninger til vanlige kontakter og ikke til disse 20pins som er plassert på hver side av motoren. Har forresten ribbet hele bilen innvendig. Dette er en stund siden nå, men har ikke hatt tid til å sett noe mer på bilen. Har hatt så mye annet å bedrive tiden med, så det går noe tregt. (Som ble nevnt i første post.) Har kommet over en 325i på huggeriet, men veit ikke tilstanden på den og om jeg evt skal gidde å kjøpe den. Har litt lyst til å bare beholde denne 4'er motoren og se hva slags potensiale den er god for. Det blir nok ikke akkurat noe ræser, men med lettet svinghjul, portet topp, kuttet ventilseter, portet innsug og grenrør så presterer den i hvertfall noe bedre enn originalt. Får se om det evt finnes noen andre muligheter også for å få den litt sprekere. Skal prate med en kontakt av meg og høre hva han har å si til dette. Kanskje det går ann å få til noe morro med denne motoren. Evt stroke motoren til 2.0 eller noe om jeg finner ett svinghjul, råder og stempler som evt kan passe over med litt modifikasjon. Alt er mulig, bare man vil
ZyNTeX Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Er det inger der ute som kan fortelle meg hvor på motoren jeg kan se disse forskjellene på M40 og M43 motorene? Har pratet med SS-Performance og dem visste ikke engang hvor jeg kunne finne motorkoden på motoren Sondre på GS-bildeler sier motorkoden skal stå på blokka, men han husket ikke hvilke side. Selv så finner jeg ikke motorkoden skrevet noen steder. Det hadde vært greit å vite hvor dette står henn på begge type motorene, sånn at jeg veit hvilke som er hvem. På denne måten er jeg i hvertfall sikker på at jeg får tak i riktig motor til bilen om jeg ønsker det.
takaasen Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 Du ser fort foskjeld på m40 og m43. M40 har register reim og fordeler som står i enden av kamen. plygg kabler med sensor punk på nr 1, samt en enkel coil. innsuget er med plenum som sprer seg til 4 runnere. Med gass spjeld som står i mitten av plenum. m43 har register kjede, coil pack med 4 separate coiler. Innsuget har flere plenum med variabel/spjeld mit i den ene plemumet. Selve blokken er lik på m40 og m43 m42, de nyere m43 har underspyling av stempelet har ikke funnet når det kom men jeg har en blokk fra 96 med. Når det kommer til selve sensorene og motor styring finnes det mye foskjelligt der ute. tror det er best du legger ut bilde på hva du lurer på, så er det lettere å finne ut av. DU kan finne noen nr på innsugsiden på blokke helt nede med bunpannen er det et lite felt med noen nr på. på en 518i 94 m43 stod det 18 4 E2 Fant også en gammel e30 m42 blokk. 18 4 S1
ZyNTeX Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Kan fortelle dere så mye som at det ikke har skjedd stort her. Bilen står nå under pressening og venter på bedre vær. Leter etter motorledningsnett til M43B18 motor, så om noen har noe liggende så gi beskjed.
ZyNTeX Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Skrevet Juni 2, 2012 Har fått montert den siste coiloveren for en stund siden, men har helt glemt å oppdatere her inne. Da mangler bare resten, før den er klar til å kjøres. Enjoy! Og slik får vi fattigfolk gjøre det når det gjelder å få verktøyet opp fra gulvet. Noe av lagerlokalet sammen med Sierra dohc motoren som skal plukkes ned i småbiter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå