prohognes Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 Hei! Har en e34 m5 3.6(s38b36) Skulle skifte olje og filter på den da jeg oppdaget noe rart. Da jeg skulle ta av lokket til filter huset så rannt d olje ut. Olje filter huset var rett å slett helt full av olje. Ut i fra mine erfaringer så mener jeg at d er noe galt. Noen som vet va som kan være feil? Den er også overhalt for 250 mil siden men ikke toppen. Jeg kjøpte den nylig. Den bruker mye olje så jeg hadde håpet d var ventil tettningene som er synderen. Har tenkt å få di byttet og få justert ventilene i samme slengen. Skal nok gå uten å ta av toppen mener jeg. Er min første s38 men har skrudd og overhalt flere bmw motorer opp igjennom åra. m10 m20 m30 og m50 Håper noen har vært bortig eller vet hva som kan være galt ang filterhuset. Mvh Runar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 Det like gjerne være styrningene til ventilene som lekker, kamerat totaloverhalte hele sin (uten styrninger......) og den brukte like mye olje som før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 Det like gjerne være styrningene til ventilene som lekker, kamerat totaloverhalte hele sin (uten styrninger......) og den brukte like mye olje som før Takk for svar! Ja d kan d kansje være. Da må toppen av uansett hører jeg. Greit å ha noe å gjøre i vinter på den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 Det like gjerne være styrningene til ventilene som lekker, kamerat totaloverhalte hele sin (uten styrninger......) og den brukte like mye olje som før Noe formening om va som kan være feil ang olje filterhuset? Kan d være en ventil som ikke åpner i bunn av filter huset, å derfor så står den full av olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå