Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

driver så smått å kikker litt på noen ålreite felger til min e39.

Har sendt litt mail med Claus på felgen-garage.de og fått litt priser av han på hjul som passer.

Har tenkt litt på OZ Futura.

Men da er spørsmålet, vil felger i 9,5" / 11 " x 18 passe på bilen uten noe valsing og slikt? usikker på innpress på dem.

Eventuelt 9" / 10" x 18 kunne åsså skaffes.

Er åpen for andre forslag til felger å bare så det er sagt:) hehe

Mvh Tommy

Skrevet

Ja, 11x18 vil passe sålenge du har innpress som ikke er over et26, helst litt under. Du kan senke en del uten at du må valse, men da må du ha strekk på dekka dine.

På 11" bakfelg vil du ikke over 275 i bredde på dekkene. Fremme er det go plass til 9,5 også. Et kan du nok ha ganske lavt, men tror ikke han skaffer lavere enn et12 eller noe. Da kan du space ut 5-10mm.

Skal du senke mye, så er det bedre å gå for 10 eller 10,5 bak.

Skrevet

Takker for svar:)

vært å kikka litt på sida der nå å finni ut innpress. på settet med 9,5" og 11 " så er det ET32 forran og ET19 bak.

På 9" og 10" så er det på ET32 forran og bak.

Men er jo egentlig galskap å bruke såpass mye på noen hjul da om man skal tenke fornuftig:P hehe.. så skal tenke litt på det, er ikke veldig lenge igjen av sesongen uansett nå så:P

Skrevet

Med et 32 forran på 9,5" felg, så kan du kjøpe deg to spacere på 25mm tror jeg. Iallefall om du skal være i nærheten av å flukte med hjulbuen.

Det er heller ikke så grusomt til pris fra Claus da, om man ser på kvaliteten i forhold til andre felger.

Det tragiske er jo tollen man evt får inn til Norge. Blir jo fort 5 lapper ekstra det også.

Sett i gang og handle du. Jeg venter på 4 komplette fra ham selv.. ;)

Skrevet

ja det må såpass til for å få dem langt nok ut ja, men det er bare en bagatell:)

nei nei får såklart det man betaler for. Er ikke akkurat no jallafelger for å si det sånn, så er nok verdt hver eneste krone med tanke på kvalitet:)..

Tenkte heller på at det er jo "bare" noen hjul :P, men har man dilla så har man dilla , har svidd av nok kroner på bil fra før så skal ikke se bort i fra at det blir no hjul etterhvert ;)

Du gjør det ja, hva slags hjul blei det på deg da? :)

Skrevet

Rennsport er jo det jeg har aller mest lyst på da:P

Må borre opp senter da eller får du dem med stort nok?

Veldig pene felger det, kler bilen din veldig godt:) , men blir det felger kunne jeg helst tenkt meg 5eika felger:)

Skrevet

Nei, han leverer felger med navåpning på 74,1mm også.

Hadde jeg måtta borra opp hadde jeg kjøpt felgene til Frode D på forumet. Han forlanger vel 20 lapper med dekk, alt nesten nytt.

Skrevet

Ja de som har stått på den 850'n?

Noe erfaring med å borre opp da? gjør vel det greit på dekkbutikker, men kjipt hvis felgen ska bli ødelagt da når dem er såpass dyre

Skrevet

Tror ikke du får noen dekkbutikk til å borre opp for deg, da de mangler utstyr til å utføre slik.

Noe problem som vil medføre at felgen blir ødelagt tror jeg at jeg kan garantere deg ikke skjer. Det er jo snakk om ca 1,5mm økning av navåpningen bare.

Arbeidet ligger jo i å spenne opp arbeidsstykket i fres, for så å borre opp.

De fra 850'en hans ja.

Skrevet

Dekk1 her i byen har hvertfall utstyr til å rette opp felger, men er vel kanskje dårlig med fres ja:P

Har sitti å sikla en del på dem ja, men vært litt skeptisk til denna borringa, men det er vel store greiene som skal til hvis man får tak i noen med en fres:)

Havner nok hvertfall på den prisen og mer til hvis det blir noen hjul så hadde nok kanskje vært greia å satse på:)

Skrevet

Får tygge litt på det:) hehe

Og i samma slengen, no erfaring med senkesett til e39 eller? kjenner den må litt ned mot bakken etterhvert å :P hehe

Skrevet

som jeg har sagt før, så må du tenke over hvilke krav du har til senken. Har hatt supersport senkesett på min forrige E39 530, og det var dritt.

Bytta til coilovere til samme bilen, men var langt unna tilfreds, da den var aaalt for stiv for mitt vedkommende. Mulig det var fordi den var så lav også.

Har nå KW v.2 som står innstilt på det mykeste, og jeg er meget tilfreds med det. Litt dyrt, men er tilfreds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...