Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, har hatt bilen i 2 dager, og jeg har vært plaget som bare f&%¤...

Nå lader plutselig ikke bilen lengre.. Hadde kjørt en lengre tur, (ca 18 mil) og på slutten begynte abs lampa å lyse... deretter ble alt lys svakere osv.. Til slutt stoppa bilen, 2 meter fra min egen innkjørsel.

Jeg målte spenningen over batteri med motor i gang, med lys å alt av, viste 12,2V men sank gradvis.

Ladelampa lyser ikke, ikke en gang når jeg skrur på tenningen, det har den ikke gjort de dagene jeg har hatt den heller. Jeg åpna derfor opp for å se om pæra var gåen, men det var den ikke.

Er det børstene som er slitt? Eller kanskje spenningsregulator?

Får jeg kjøpt dette lokalt, eller må det bestilles? Regner med at det er Bosch 90A.

Takk :)

91 mod, M50

Skrevet

Har du musikk anlegg i bilen? Ein kompis hadde for stor kondensator på sin e34 då tok dynamoen knekken. han fjerna kondensatoren, så fekk han ny 90A dynamo, den og røyk, for den var feil str. sjekk om du skal ha 90A eller 140A før du bestiller!

Skrevet

Hei, om du trenger ny dynamo så har jeg en som er kjørt ca 1000 km. Bosch 105 amp. Kjøpt på gs, kostet vell 3500 + innbytte i gamle dynamo.

Jeg hadde samme problem som deg på min gamle e34. Men med meg så kom det og gikk. Prøv å legg en ekstra kabel fra + på dynamo til batteri, kansje det kan hjelpe.

Skrevet

Det ligger en diode inne i dynamoen og når den ryker virker ikke ladelampa.

Det meste på bilen kutter ut når du kommer under en hvis spenning. Mener det er 10,7 v ?

Du får også lavere spenning i bilen når/hvis den går enn når du måler når den ikke går.(Gjelder når dynamo ikke lader)

Kjøpte selv ny dynamo da jeg ble anbefalt dette.

Det er mulig det går å måle dette også for å være helt sikker men det kan jeg ikke noe om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...