Gå til innhold

HJELP e36

aambakk89
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1991 316 som skal få ei ny foring og eit hjullager bak

Høgre side:

Hjullager bak. Vanskelig og ta ut? må jeg demontere drivaksling og heile bærearma?

Venstre side:

Fremre bæreforing bak. Har de problemer med fastrusta skruer? må jeg ut med heile arma for og få pressa ut??

Har ikke så masse tid og spandere på bilen, så for og korte ned tidsforbruket så stiller jeg noen enkle smp :)

Takker for svar, rekner med noen har noe og dele med meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivaksel må ut når du ska skifte lageret..

enkleste er no å ta ned bærearma å bruke ei presse..

mn du kan no også lage deg en ters som du presser ut lager uten å ta av bærearma..

når det gjelder fremre foring på bærearm bak. er det å få løst de tre boltane. å bøye ned bærearma. slik at du kjem til bolten som går gjennom foringa.. . foringa på min bil satt ikje noe spess fast so var enkle å ta ut.. der også kan du lage deg en ters..

veit ikkje om dette hjalp noe .. mn litt vanskeli å forklare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivakslingen sitter gjennom navet . med en mutter.. løys mutteren å dra ut drivakslingen.. (innover mot midten av bilen) du må også løyse drivakslingen på diffen får å få til å dra den ut av navet.. ser det godt når du begynnder å skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivakslingen sitter gjennom navet . med en mutter.. løys mutteren å dra ut drivakslingen.. (innover mot midten av bilen) du må også løyse drivakslingen på diffen får å få til å dra den ut av navet.. ser det godt når du begynnder å skru.

Takk for svar, gjor det litt enklere og bjønde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...