teegee Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 På min BMW 520i (2004) med automat, har bilen begynt å rykke ved lav belastning uansett hastighet, og turtelleren står og hopper (se link til filmsnutt). Dette er kommet gradvis, og jeg merker samtidig at "draget" liksom er forsvunnet når jeg akselererer. Er det noen som vet hva dette kan være? Og hvordan fixe det? Og evt. hva rep. koster? Minner litt om god gammeldags "gåen clutch". http://dl.dropbox.com/u/32437047/VIDEO0003.3gp
LasseTheDude Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 AKKURAT sånn holder min E65 på med og... Skal inn på verksted i overimorra.. Lurer på hva det kan være? :S
LasseTheDude Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Det skal jeg. Samme problem sjøl? Forhandler skrev i kontrakta at det skulle fikses så koster ikke meg noe
wicky124 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Det problemet kommer og går...er en god stund siden jeg har merket det problemet faktisk..
LasseTheDude Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Hmm. Fikses skal det ihverfall. Kan være softwarefeil visstnok
wicky124 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 putt inn nøkkel, trykk på startknapp UTEN å holde bremsen inne. All elektronikk er da skrudd på...trykk deretter gasspedalen i bånn i 25sek. slipp pedal, trykk inn bremsepedal og start bilen...den går litt opp på turtall med engang, vent til den har stabilisert seg, slå av og på bilen..og kjør..
wicky124 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 hjalp ganske bra på min faktisk...Men siden jeg må bytte hardykoblinga så er min ganske nykkete til tider...
teegee Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Nullstilte kassa, og faktisk...en helt annen bil. Rykkene er borte, girskiftene mye mindre merkbare, og draget tilbake . Fremdeles litt smånykking ved hardt pådrag og giring, men det er kanskje noe annet. Tusen takk for hjelp så langt. Men jeg er nysgjerrig på hva verstedet mener om det.
mudbug Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 putt inn nøkkel, trykk på startknapp UTEN å holde bremsen inne. All elektronikk er da skrudd på...trykk deretter gasspedalen i bånn i 25sek. slipp pedal, trykk inn bremsepedal og start bilen...den går litt opp på turtall med engang, vent til den har stabilisert seg, slå av og på bilen..og kjør.. Gjelder denne metoden kun for E60??? Er dette sammen som du sletter adaption verdier??
wicky124 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Bra det funka på din da Metoden er først og fremst ment for e65, derfor usikkert om dette fungerer på e60..men ser ut som det gjelder e60 før facelift.. Er det samme som å slette adapsjonsverdier ja...
LasseTheDude Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Btw.. Hadde min på BMW idag... Luftmengdemåler må skiftes pluss software upgrade.. Dette var det som gjorde min bil slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå