SSM Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Jeg tenker på å bestille en ferdig overhalt VANOS fra www.drvanos.com til min bil. Så lurte på om det er noen her som kanskje vil slenge seg på? Spørst jo selvsakt hvor mange de har inne da. Det er $55 i frakt på en enhet til Norge. Man betaler $600 i depositum for den gammle, som man da får igjen når man har sendt den tilbake til Dr.Vanos. Desse har o-ringer i Viton og Teflon kvalitet og oppgraderte lager for splinene som går inni kammene. De har ganske stor toleranse fra fabrikk, men Dr.Vanos har designet noen som er mindre toleranse på. Det gjør at man fjerner rattle lyden for godt. De har jo også til andre BMW motorer enn de to her da. http://www.drvanos.com/index.php?option ... 3&Itemid=4
Dirty Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 du må huske at du trenger spesialverktøy for å stille inn vanosen på s50b32'n det er faktisk flere bavaria sjapper som ikke får det til Hehe
FrodeM Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Jeg har hvert i kontakt med de, og de har ingen enheter(til 3,2) liggende, så du må sende inn din, så overhaler de den, og så sender den tilbake. De må ha den i ca en uke. Jeg skal sende inn min, men det blir ikke før til vinteren. Holder på og bygge garasje nå, så jeg har ikke tid til og skru noe.
SSM Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Har ikke fått svar fra de om de har liggende, men er jo ikke problem å få tak i VANOS fra Ebay feks. Tenkte også på dette med å bare sende inn min til vinteren, men vi får se. Viss de ikke har noen 3.2l liggende så hjelper det jo ikke uansett.
///M85 Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 hmm. kunne tenkt meg dette, da jeg sliter med et problem ingen finner ut av og jeg mistenker vanosen, men er det ikke sånn at man bestiller kun de pakningene og o-ringene, hvorfor hele vanosen?
Dirty Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Ebay har tool til slikt sikker ? trodde de trengte noe fancy diagnoseutstyr til å stille vanosen på 3.2
SSM Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Det vet jeg ikke faktisk. Ser det er mange som bytter de selv....
Kristian Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 er ikke såå kostbart om du kjøper alle o-ringene å pakningene du trenger å bytter selv. jeg kjøpte til begge på m5'en, trur det havnet på litt over 1000,-
shortx Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Tror ikke du trenger mere justering mer en og se til at kamene er i 0 og svinghjul står på 0 samt for endre på posisjonen på drevene i mellom vanos og kam, men det har dr vanos skrevet hvordan gjøres på en enkel måte.Viktig og sørge for at vanos er i 0 og blir satt på rett plass ved montering. Vanos repair manual for vanos problemer med untak av rattle. vis man leser den og den fra dr vanos får man en rimelig god ide på hvordan dette fungerer/kan byttes ut. Og virker rimelig greit vis du har bygget/overhalt litt motor før. http://80.57.47.106/repair%20manuel%20e ... 110020.htm http://www.drvanos.com/docs/euro32install.pdf Det ble litt off topic ,men er int i og være med på en felles sending.
shortx Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Snakket med beisansystems i dag de regner med og selge fult overhalings kit til s50b32 om ca 2 månder dvs rattle og simmringer. de driver med slutt testing nå. så da kommer det et alternativ til dr vanos
SSM Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Jeg har mail fra Beisan i fjor sommer at de skulle komme med kit til S50B32 om ca to måneder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå