Lex-Talionis Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Har en liten anelse om at register ikke sitter som det skal på is motoren min. Setter sylinder 1 på dødpunktet sitt. Men hvordan skal kammene stå? så jeg ikke setter de 180 grader feil. Er det noen hakk/spor man ser etter? Mvh Espen
Lex-Talionis Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Fant 2 "dor" hull på hver kam, regner med disse skal vende oppover? Men skrudde av register deksel. og ved kjedeskinna på innsugs siden så sitter det en hylse med gjenger på.. som man kan skru ut og inn som man vil. Hva slags funksjon har denne saken? Når jeg skrudde av regdekselet så var denne tingen helt løs.. Sikkert dette jeg har hørt skrangla noe fryktelig?
kimf Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 dem hullene skal stå opp ja, jeg pleier å låse av svinghjulet for å være sikker på at motorn står rett, her må jeg fjerne oljepeilepinne + hylster på min e36 med m42 for å komme til. Tror den hylsen med gjengene kansje er justering for å få sleiden i rett possisjon i forhold til kjeden ?
Lex-Talionis Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Okei har fått den på riktige punkter nå. Men skjønner ikke den hylsen helt. Hvis jeg skrur den slik at sleiden er rett i forhold til kjede så blir det jo utrolig skranglete og løst? den saken sitter ikke skrudd i toppen eller noe. den er helt løs liksom. Mangler jeg en skrue der eller noe da? SKulle ikke tro det skulle være sånn. fant ikke den delen på bildene på gs bildeler heller. Så meget usikker her.
kimf Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Det skal vel stå en skrue igjennom den også mener jeg å huske ?
Lex-Talionis Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 oki. Hmm, jeg hadde ingen skrue der iallefall :/ Noen som vet HELT sikkert her?
Lex-Talionis Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Såpass ja :Pmangler den skruen der jeg da.. Derfor det har rasla så jævlig a? Kan kjede hoppe over pga dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå