Gå til innhold

E34 525 TURBO 449HK MOTORVIAGRA +++++


BMW525ia
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw E34 525 Turbo selges til høystbydende !! Må bort grunnet familietrøbbel.

Kom med seriøse BUD !

Har ikke så veldig mye teknisk info, men kommer etterhvert.

Er motorviagra.no som har bygd denne.

Skal være benket 449HK ved 1.4 i laddetrykk.

Kjører på 1.2 i laddetrykk nu, å fungerer BRA !

Litt info:

Diesel veiv (2,7)

Smidd innmat

stor turbo

datasprut

racing clutch

BMW M Gir

+++++

Bare å vri rundt nøkkelen å kjør !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette opp i dette så det ikke blir noe feil for kjøper..

Det er ikke 2,7 liter veiv i denne.

Og den ble bremset til 449,3 rwhp og 592,4 nm for ca 5 år siden. (på 1,5 bar)

Etter dette var den å ble bremset på nytt et sted for toppen gikk i stykker.

Og da ble det en effekt på rundt 330-350 husker ikke helt..

Så det er i tilfelle effekten nå.

Motoren har potensiale, men ville nok kjøpt ny turbo og et annet sprut kanskje turbomanifold også.

Kan nok fint hente 600hk ut av denne da.

Det som er gjort er følgende:

Motor:

Smidde cp stempler 8,5:1 komp (bor 84,5)

Smidde H-profil råder fra Arrow precition

Race kjede

2 stykk insugskammer

Mls pakning (orginal tykkelse)

Arp topp

Arp rammelager

Arp rådelager

Oljefileterhus fra m3 modifisert med oljeutak til oljekjøler (an8)

Blokka er borret 0,5mm

Blokka er planet

Topp planet

Nye tettninger topp

Ny vannpumpe

Nye rammelager

Nye rådelager

Ny kjedestrammer

Ny radiator Alu radiator

Oljekjøler 29 raders

Pluss alt av pakkninger simringer osv er bytta bytta.

Driverk:

ZF kasse, m3 Med shortshift

Ny clutchpumpe

Mellomaksel 525 tds

Clutch 6pad zinter med forsterka trykkplate å lettetsvinghjul (700hk)

Turbo og tilbehør:

T70 turbo (kopi) God for ca 500hk

50mm hks wastegate

Spa manifold som er snudd for turbo opp

Intercooler 600*300*100

Sprut+tenning:

MORISTECH

720cc dyser med moddifisert fuelrail dvs større inntak 10mm inn på hver sin side av dysebrua.

2 stykk 255l walbro pumper i tank

Bensin reg.

Eksos:

3" fra trubo, med 2 flammedempere under bilen. Og en stor simons lydemper bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...