pappi Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Hei. Har en bmw 540i som jeg nylig krasjet. Den er fikset å alt men motoren går ikke som den skal etter krasjen. Mistenker at den ikke ikke går på alle sylindrene. På lavt turtall går den ujevnt å rister mye. Noen som vet hva det kan være, evt hvordan jeg kan fikse det?
S.Hafsmo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Har du sjekket om toppdekslene lekker olje ned på pluggene? Får du overslag her blir det fort vibrasjoner og ujevn gange. Ellers kan du jo sjekke vifteblader og motorfeste.
pappi Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Jeg har ikke så mye peiling på bil, men en kompiss av meg har tatt ut alle pluggene og de ser bra ut, litt mye olje var det på dem, men har det noe å si? Hvis det er vifta til radiatoren du tenker på så er den som den skal, motorfeste ser også bra ut.
S.Hafsmo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Tar man av toppdekslene og blåser med trykkluft, samt kanskje litt breakclean eller tilsvarende hurtigtørkende avfetting vil du ihvertfall få avkreftet om det er toppdekselpakningen eller ikke. Selv om man har hatt ute pluggene kan det ligge olje igjen, da det er veldig trangt nedi hullet der. Andre ting som kan gi tilsvarende symptomer er veivhusventilasjonsmembranen som ligger i bakkant av innsuget, og vakumlekkasjer. Tar man opp innsuget og bytter innsugspakninenen samtidig som man tar membranen, er dette en veldig grei og overkommelig jobb. Ellers vil jeg jo oppfordre deg til å lage en liten tråd om bilen i Show-off seksjonen, så vi får se hva det er du kjører rundt i.
pappi Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Takk for tipset! Tok ut pluggene og fikk blåst trykkluft nedi der, nå funker den som den skal Går som fan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå