M3 Yngve Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Ble jaggu min en S54 jeg har eid før. Nå er planen å lege en 350-400 whp sugis. Har sett på div VAC har å selge, og de har mye gromt. Trenger men disse porta innsuga tro? Trenger masse tips og linker jeg. Tror det blir vanos blokk og vipec sprut, så org stempel og råder. Seff balansert, vekta, nye ringer, race lager osv. Skal holde meg på 8000 kanjse, om jeg må til 9000 går vel det også. Henter man noe ved å la den gå på E85 tro? Henter vel ikke mye på sugiser der ? Men toppen er jeg intr å koste på litt. Takker for alle tips
Jørgen-A Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Har ikke satt meg så mye inn i sugetrim på disse men ser ut som det går og porte en del på både innsugsida og kansje enda mere på eksos.Sikkert mest og hente på kammer. da disse er snilest mulig org for att den skal gå noenlunde fint. Kjøp en 02 og sett den i!!!!!!!=)=)
M3 Yngve Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Har ikke satt meg så mye inn i sugetrim på disse men ser ut som det går og porte en del på både innsugsida og kansje enda mere på eksos.Sikkert mest og hente på kammer. da disse er snilest mulig org for att den skal gå noenlunde fint. Kjøp en 02 og sett den i!!!!!!!=)=) 02 er i planene tenk, max 900 kg og 380 hjul hk hadde vært noe. Nei, skal ikke porte noe på disse gromme toppene, de er store nok. Men enten Schric kammer, eller org omslipte, andre trykkere, retiners og ventiler. Så sende toppen til bearbeiding av nye ventiler osv.
-Erik- Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 o2 med s54 har jeg tro på! +1 Så mye suge hest på så lite kg
Jørgen-A Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 kjøp den svenske svarte yngve! han selger den kansje uten den s14 strikk motoren?
Tomisimo Skrevet August 18, 2011 Skrevet August 18, 2011 Jeg har tru på Port & Polish, det er altid mye å hente ut av det, hvis dette er gjort av noen som vet hva de gjør, også måle brennkamer og sentrere volumet, slik at det er jevn kraft fra hver cylinder, nye cam'er, kanskje lettere rotasjonsmasse, edjed veiv, lettere råder, lettere stempler, custom innsug som port tilpasset nye portingen i hodet, større ventiler, helst 3angle da de holder bedre på kompresjon, jaaa, øke kompresjon vil øke noe også, det er mye du kan gjøre med en motor, alt kommer inn i hva du vil legge ut for det. Vitaly
M3 Yngve Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 kjøp den svenske svarte yngve! han selger den kansje uten den s14 strikk motoren? Den kan jeg få for 50 sek, men skal bygge en selv. Skal ikke koste skjorta, og tenke vekt, vekt, vekt. E46 travers foran og mulig sånne bærearmer som den røde 02, eller så lager PeeBee noen. Bak går det vel ann å få til en E30 travers ? Da kan jeg kansje kjøre med lille diffen, for å spare vekt? For E30 bakstilling med noen gromme drivaksler holder til 380 whk det. ? Har dere sett en S54 topp inni? (ikke du Jørgen) De har store ventiler og er meget glatte og fine. Vac selger de porta trottel bodeis, som kansje jeg går for.
SSM Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Mitt tips Yngve, kjøp en ferdig race motor fra www.racecarsdirect.com. Det dukker opp litt knask der i ny og ne. Nå er det bare en ren S54 til salgs, men det er laaaangt under byggekost og du har vel det som mangler på den uansett. http://www.racecarsdirect.com/listing/3 ... 0_bhp.html
Kristov Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Har mest tro på kammer, strokerkit og E85. Og ikke rør turtallssperren - da øker du slitasjen sykt. BMW-ingeniørene har regnet på dette og på V10 motoren kom de fram til at slitasjen doblet seg for hver 100-rpm de gikk ut over det som de hadde satt som original turtallssperre.
SSM Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 http://www.racecarsdirect.com/listing/3 ... ngine.html
Kristov Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 http://www.racecarsdirect.com/listing/37739/bmw_3_2_s54_race_engine.html 150 papp + moms = satan. Da kan man like godt stappe i en S65B40 som er 15 kg lettere enn S54
jorg1s1 Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Hvis du øker kompresjonen en del med nye stempler så er det mye å hente på E85! Du trenger forresten nye dyser også, for de originale leverer ynkelige 257cc... Og hvis du først skal ha høykomp-stempler kan du jo like godt øke boring litt også, evt fullt 3.5 strokerkit hvis du bæsjer penger. Ellers er det sikkert en del å hente på kammer, men fy faen så dyrt det er selv på VAC. Samt. at om du skal ha steg 2 eller 3 kammene de selger så må du ha noe gromme vippearmer, retainers, ventilfjører etc... Da baller det på seg. Bare på de mildeste kammene VAC selger så anbefaler de nye vippearmer.
M3 Yngve Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Jeg skal ikke kjøpe en race motor, skal bygge denne med hjelp av en kompis. Vet ikke hva man får når man kjøper den brukt motor. Jeg har mest lyst til å kjøre org men balansert bunndel, og som Kristov sier, ikke over 8000 rpm. Med de grommeste kammene, vippearmer, ventil fjærer og reteiners og mulig E85, burde man vel få ca 380whd ? Se på disse ! Hva hadde du på hjula igjen Kristov? Christer mente det var mere å hente, hadde han fått lov til å justere kamdreva dine. PPF gutta mente at vanos var viktig og ha intakt, koster en del mere med sprut og mapping, men får sikkert en knall sterk motor.
Kristov Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Jeg skal ikke kjøpe en race motor, skal bygge denne med hjelp av en kompis. Vet ikke hva man får når man kjøper den brukt motor. Jeg har mest lyst til å kjøre org men balansert bunndel, og som Kristov sier, ikke over 8000 rpm. Med de grommeste kammene, vippearmer, ventil fjærer og reteiners og mulig E85, burde man vel få ca 380whd ? Se på disse ! Hva hadde du på hjula igjen Kristov? Christer mente det var mere å hente, hadde han fått lov til å justere kamdreva dine. PPF gutta mente at vanos var viktig og ha intakt, koster en del mere med sprut og mapping, men får sikkert en knall sterk motor. Mener jeg hadde ca. 317 hk på navet. Kunne sikkert trikset mer med kamjusteringene. Dette var med BF 98. Tror du skal slite med å få 60hk mer på navet med kun de modifiseringene - men det gjenstår jo å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå