jorg1s1 Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Jeg skal ikke kjøpe en race motor, skal bygge denne med hjelp av en kompis. Vet ikke hva man får når man kjøper den brukt motor. Jeg har mest lyst til å kjøre org men balansert bunndel, og som Kristov sier, ikke over 8000 rpm. Med de grommeste kammene, vippearmer, ventil fjærer og reteiners og mulig E85, burde man vel få ca 380whd ? Se på disse ! Hva hadde du på hjula igjen Kristov? Christer mente det var mere å hente, hadde han fått lov til å justere kamdreva dine. PPF gutta mente at vanos var viktig og ha intakt, koster en del mere med sprut og mapping, men får sikkert en knall sterk motor. Du vil aldri klare å hente ca 60hk uten å verken øke slagvolum eller kompresjon og i hvertfall ikke når du ikke skal over 8000. Er ikke så mye å hente på E85 uten høy kompresjon. Nå har riktignok S54 ganske høy komp originalt, men det er i det du kommer opp i 13-14 i komp det virkelig er hester å hente på E85.
M3 Yngve Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Så hvorfor får de vac motorene 375 og 380 hk da ?? ikke er dem stroka, og tror ikke de mapper på racefuel. Står ikke noe om høyre komp heller, etter det jeg skjønner. Men får jeg 350 whp i en bil under 1000 kg, burde vel det bli gøy og ikke minst bare gå å gå.
jorg1s1 Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 De MÅ jo ha gjort noe mer med motoren enn milde kammer, grommere grenrør, VANOS-block off og fintuning med datasprut for å få 380 bakhjulshester. Tror ikke det er den fulle spec lista for å si det sånn. Nå er det riktignok i USA, de er ikke akkurat kjent for å ha de strengeste dynoene heller...
M3 Yngve Skrevet August 20, 2011 Forfatter Skrevet August 20, 2011 De MÅ jo ha gjort noe mer med motoren enn milde kammer, grommere grenrør, VANOS-block off og fintuning med datasprut for å få 380 bakhjulshester. Tror ikke det er den fulle spec lista for å si det sånn. Nå er det riktignok i USA, de er ikke akkurat kjent for å ha de strengeste dynoene heller... USA er vel der de lager de fleste dynoer!! Og denne er jo Dynopack, som de fleste her hjemme bruker, så den stemmer nok. At de motorene er gjort mere med, kan jeg nok være enig. Så er det om man skal gå for vanos blokk eller vanos innkobla. PPF mente vanos var konge, vac mener det motsatte. Koster en del mere med vanosene innkobla, og er jo på toppen man ligger på bane kjøring.
SSM Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 VANOS er gromt det. Men DTA datasprut kommer med orginal mappen til vanos på sprutet, så kan man mappe videre viss man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå