Gå til innhold

Hvordan symptomer får man om kamsensoren er gåen? M50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min drev å stoppet helt uten forvarsel.... gjerne i det jeg begynte å kjøre. Den startet med en gang jeg vrei om nøkkel på nytt. I tillegg kunne den komme med et rykk som om den stoppet ett sekund når jeg lå i god marsjfart.

Skrevet

hmm, daså. ikke helt de symptomene jeg har da :/ Min fungerer best på lavt turtall.

ligger jeg stabilt på 3+rpm og oppover, kjenner man små nøkk hele tiden, altså en slags fusking. Og på toppregisteret er den helt på tur. Må jobbe inn og ut med pedalen hele tia. bånn fjøl så mister den bare momentet og det blir bare lyd av det. I 4. og 5. gir klarer den ikke en gang og nå turtall sperre :S

Den er også litt treg starta, må kine 2-3 sekunder hver gang.

Skrevet
Det var nok veivsensoren tenker jeg.

Nope! Det var det jeg trodde først og byttet den. Uten at det hjalp noe som helst!

Byttet så kamsensor og problemet har vært borte i ett år nå.

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så gjorde jeg det samme på en e39 automat for mange år siden. Der var det feilmelding på veivsensor, med fusk i ny og ne, og motorstopp en og annen gang i kryss på tomgang med bilen i drive.

Skrevet
Mål trykket på fuelrailen. Mener det skal være 3,5 bar. Tenker litt tett filter/pumpeproblemer, eventuelt bensintrykk regulator.

Jeg også mistenker dårlig bensintrykk. men det rare er at regulator, bensinpumpe og bensinfilter er helt nytt.

Men skal få målt trykket. kan jo være andre ting som spiller inn.

Skrevet

Regner nesten med at du har sjekket ut mulighetene for eventuell falsk luft via vakumslange til bremsekraftforsterker/veivhus utluftingen/belgen mellom massemåler og spjeld f.eks. Vakumslangen til btr er hel og fin?

Men med tanke på leveringsproblemer av bensin, så kan du jo måle rett trykk på railen, men likevel ha for lite mengde, men ville nesten ikke tro det er problemet ditt, siden pumpe og filter er nytt. Kan ligge noe groms i slanger i form av vann og slam der det er naturlige vannlåser på rørgata (selvopplevd).

Huk av slangen i front av rail og sett på tenninga og se om det kommer godt med bensin bare sånn for og se at det kommer mengder. Skal presse greit med bensin ut da, og med litt hjelp av en venn, så kan du kontrolert soyle dette inn i ei kanne for og se om det kom vann samtidig. Det fløder nemlig ganske så mye mer bensin i rør/slanger på den måten en ved normaldrift, så kan være at du blir kvitt noe gammel morro etter det.

EDIT

Kikka litt igjennom tråden din, og ser for meg at du har greit med peil på bil selv, så det der trur jeg du finner ut av etterhvert.

Nice bil, og artig og se at det finnes folk som er den rake motsetningen av meg når det gjelder restaurering.

Skrevet
Regner nesten med at du har sjekket ut mulighetene for eventuell falsk luft via vakumslange til bremsekraftforsterker/veivhus utluftingen/belgen mellom massemåler og spjeld f.eks. Vakumslangen til btr er hel og fin?

Men med tanke på leveringsproblemer av bensin, så kan du jo måle rett trykk på railen, men likevel ha for lite mengde, men ville nesten ikke tro det er problemet ditt, siden pumpe og filter er nytt. Kan ligge noe groms i slanger i form av vann og slam der det er naturlige vannlåser på rørgata (selvopplevd).

Huk av slangen i front av rail og sett på tenninga og se om det kommer godt med bensin bare sånn for og se at det kommer mengder. Skal presse greit med bensin ut da, og med litt hjelp av en venn, så kan du kontrolert soyle dette inn i ei kanne for og se om det kom vann samtidig. Det fløder nemlig ganske så mye mer bensin i rør/slanger på den måten en ved normaldrift, så kan være at du blir kvitt noe gammel morro etter det.

EDIT

Kikka litt igjennom tråden din, og ser for meg at du har greit med peil på bil selv, så det der trur jeg du finner ut av etterhvert.

Nice bil, og artig og se at det finnes folk som er den rake motsetningen av meg når det gjelder restaurering.

vakuum slangen til btr er fin. samme med vakumet til bkf.

Men skal spraye litt startgass på belgen og rundt veivhus utluftinga. Ser fine ut. Men veit jo aldri. Kan jo gi trikset ditt en sjangs også.

Rake motsetninga ja :P Godt folk er forskjellig:)

Skrevet

Gått over alt av slanger med startgass. fant en svak lekaskje, men holdt og dra til slangeklemmene. Desverre hjalp ikke det på problemet mitt.

Huka også av slangen i front av fuelrailen. Kom godt med bensin. fylte en 0.5 liter flaske rimlig fort.

Skulle hatt prøvd en annen LMM, og hatt den på diagnose. Virker jo som at det er noe med motorstyringa. Turtallsperra er jo også på 7200rpm, noe som tyder på at den chippa. Kan dette ha noe med saken og gjøre tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...