Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Når tiden kommer for at jeg må få bilen min EU-godkjent igjen, så er det et par ting jeg lurer på.

Bilen har originalt en m20b20, men er satt inn en m50b20 nå. Blir dette et problem? Er noen som snakker om at det går fint når det er så lite effektøkning (er det en regel på 15%?). Evt. er det mye styr for å få bilen godkjent med m50b20 motoren?

Det er montert supersport-fjærer rundt hele bilen, dette er ikke godkjent i vognkortet. Jeg har TUV-papirer. Er det bare å ta en 4-hjulskontroll og etter det få det godkjent?

Skrevet

Du må ha 4-hjulskontroll pluss ta deg en tur på biltilsynet (bestille time til kontroll) for å få dette godkjent. Husk at det er endel som må passes på.. Høyder under bil, nr på fjærer osv osv.. :)

Skrevet

Hvor nøye folk er på kontroll av senkesett varierer voldsomt.

På de settene jeg har fått godkjent er det ingen som har målt noen høyder osv. Dog nummeret på fjærene må være synlige (ikke skrapet vekk etc.).

vedr. motorbyttet kan jeg umulig tenke meg til at de i det hele tatt legger merke til det.

Skrevet

Er helt nye supersport-fjærer, så skal vel være synlige tall på de vil jeg tro! Men da skal det vel være ganske greit.

Håper de ikke krangler på motorbytte i hvert fall, er jo snakk om veldig liten forskjell egentlig, får ta det som det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...