Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hør med Eirik Viste her inne på forumet, han kan med det der, og selger hjerner som er programert til m52b28, for å virke spesielt godt med m50b25 innsug.

Jeg holder selv på med akkurat det prosjektet nå og har fått hjelp av han, alt som gjenstår er å modifisere innsuget.

Jeg TROR det som må til er å bytte spjeldet ut med et større et, og evt. flytte servo-oljetank. Dette kommer ann på hvilken bil motoren står i.

Skrevet
Hør med Eirik Viste her inne på forumet, han kan med det der, og selger hjerner som er programert til m52b28, for å virke spesielt godt med m50b25 innsug.

Jeg holder selv på med akkurat det prosjektet nå og har fått hjelp av han, alt som gjenstår er å modifisere innsuget.

Jeg TROR det som må til er å bytte spjeldet ut med et større et, og evt. flytte servo-oljetank. Dette kommer ann på hvilken bil motoren står i.

takker for info! Motoren står i en Z3coupe:)

Skrevet

Har montert ett slikt innsug med det kittet som olezz linker til i en z3 coupe jeg. Kjempeenkelt og kjapt å montere..spjeld må ikke byttes men du får enda mer utbytte med et bbtb da. Servotank står urørt.

Skrevet
Har montert ett slikt innsug med det kittet som olezz linker til i en z3 coupe jeg. Kjempeenkelt og kjapt å montere..spjeld må ikke byttes men du får enda mer utbytte med et bbtb da. Servotank står urørt.

var det noe forskjell da?:) bbtb?

Skrevet

Har lurt på å gjøre dette med min m52b28 også, men hvordan oppfører motoren seg etter på ?

M52 er jo ganske "dvask" etter 5000rpm originalt ?

Mister man noe spesielt med moment ?

Skrevet
Merkbart hissigere fra 5000 og opp, og merkbart latere før 3500. BBTB= større gass-spjeld

så kansje viss man bytter svinghjul osv att den blir litt bedre på lavt turtall også? får vel bare turbokonvertere med en gang..:)

Skrevet

Min forrige e39 gjorde jeg mye av det du tenker på :) Startet med å sette inn en org 2,8 liter, så kom m50 manifolden og etterhvert letta svinghjul med stage 3 F1 clutch. Varte ikke lenge så stod det jaggu et Ess kitt på den også..hehe. Det baller fort på seg, men det veit du alt om tror jeg :) Kan ikke si jeg merket noe vesentlig forskjell etter svinghjulbytte egentlig.

Skrevet
Min forrige e39 gjorde jeg mye av det du tenker på :) Startet med å sette inn en org 2,8 liter, så kom m50 manifolden og etterhvert letta svinghjul med stage 3 F1 clutch. Varte ikke lenge så stod det jaggu et Ess kitt på den også..hehe. Det baller fort på seg, men det veit du alt om tror jeg :) Kan ikke si jeg merket noe vesentlig forskjell etter svinghjulbytte egentlig.

hehe, jeg har begynt i det små før ja, men det har alltid endt med forferdelse:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...