Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en M51 med en halvdød dyse.. eller, med andre ord, den fungerer som den skal når motoren er helt varm. Men motoren blir jo greit varm også under pådrag, så det tyder på for mye diesel evnt.

Den tenner ikke når motoren er kald så den står der og hoster for seg selv, og spyr ut dieseldamp bak inntil den blir varm. Jeg har byttet 4 dyser allerede, men pga økonomi lurte jeg på om det var noen geniun metode å finne ut hvilken dyse som ikke er med på laget uten å måtte skru opp begge de 2 resterende dysene... sykes pipa mi har knekt allerede en gang pga disse sitter så snilt skrudd sammen..

(ja, det gjøres på varm motor).

Jeg har ingen lekkasjer fra noen av dysene og alle returslangene er byttet, så det er potte tett der også :)

Noen som har en idè på hvordan det skal gjøres ? (diag gir ingen feil på dette)

Skrevet

Når motor står å hoster på tomgang løsner du et og et dyserør. Da vil du høre forskjell på ganglaget på dei dysene som er i orden. Dysa som da er defekt vil du ikkje høre/nesten ikkje høre forskjell på ganglaget på motoren.

Skrevet

kan også lytte på dieselrørene og finne de 2 eller den som ikke er lik de 4 du har byttet.

sett et skrujern på røret og mot øret.

eller skift de 2 siste dysene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...