frekka Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Hei, har ett problem med min E46 318it. Bilen har begynnt å oppføre seg helt merkelig det siste, går dårlig, virker som det smeller i luftfilteret innimellom også. Noenganger går den også ujevnt på tomgang, 500-1200omd. Får ikke noe særlig fart på bilen heller, sliter med å få den til å komme opp i 100km/t. Da må jeg trykke varsomt på gassen isåfall får å få det til, går dårlig i oppoverbakker også. Har gjort følgende med den: Har byttet veivhusslange/veivhusfilter da denne slangen var ødelagt, regnet med å funnet ut av problemene da, men dengang ei. Byttet plugger. Har også prøvd å spraye startgass foran over alt i motoren får å se om den drar inn no falskluft noe sted, ikke fått noen økninger på turtallet heller. Så virker som alle slanger er tette. Det jeg lurer på er om det kan være den være den luftpumpa foran på venstre siden på bilen når du står forfra. Den saken som går når bilen er kald. Denne har det røket ett par popnagler på, har satt i skruer der istedet. Vet ikke helt hva denne har får funksjon annet enn at den kjører kald luft inn i eksosen får at bilen skal få riktig verdier når motoren er kald. Har også kjørt diagnose på den og fikk da opp feil på "fuel delivery system" og "lambda" men dette henger vel antaglivis sammen. Noen her som har vært borti lignende? Tar isåfall gjerne imot noe tips.
gullsakar Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 vil jo tro at hvis du får opp feil på fuel delivery system at det er nettopp det da.. noe med innsprøytningen.. høres ut som symptomene også kan stemme overens med det.. lite bensin = lite kraft og gjerne ''lugging''.. og ja lambda spiller en viktig rolle for å få riktig blandingsforhold i innsprøytningen.. søk lambdasonde i google og les wikipedia linken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå